2021-10-06 0
CLICO – специализираният дистрибутор на решения в областта на киберсигурността, изграждането на мрежи, управлението и техническата им поддръжка, празнува своята 30-годишнина. Поводът беше отбелязан и от българското подразделение на компанията – CLICO България, със събитие в Grand Hotel Millennium, на което бяха поканени представители на партньорски компании, клиенти и доставчици.
CLICO е на пазара от 1991 г., като въвежда и популяризира успешно уникални професионални решения, които впоследствие потвърждават водещите си позиции в своите сегменти. Възползвайки се от своя 30-годишен опит, компанията предлага не само най-добрите продукти на глобални технологични лидери, но и широка гама от консултантски, образователни и ИТ одитни услуги, които подкрепят различни по вид компании в процеса на подобряване на тяхната киберсигурност в сферата на ИТ, оперативните технологии и IoT. В началото на 1995 г. Check Point Software Technologies се присъединява към портфолиото за дистрибуция на CLICO, през 2002 г. се включва и OneSecure (придобита след това от NetScreen, а впоследствие и от Juniper Networks), през 2007 г. - WAF (защитна стена за уеб приложения) на Imperva и след това NGFW (защитна стена от следващо поколение), предлагана от Palo Alto Networks.
Българската компания ACT Sofia e един от най-дългогодишните партньори на CLICO, като работят заедно още от 90-те години. По думите на изпълнителния директор и съосновател на ACT Sofia Чавдар Николов: "Когато започнахме работа с CLICO Полша, технологиите и интернет не бяха на сегашното ниво. Комуникацията ни минаваше през факс машината. Въпреки това създадохме стабилно и доверено партньорство, което поддържаме и до днес. С CLICO споделяме общо разбиране за това как се прави бизнес, нещо което ценя много."
В портфолиото на компанията вече влизат над 30 компании , като наскоро бяха включени Splunk и Recorded Future. За изминалите 30 години полската компания е открила мрежа от офиси в България, Румъния, Чехия, Хърватска, Словения, Словакия, Сърбия и Унгария. Присъства и в Латвия. Започва с екип от трима студенти – нейните основатели, през 1991г. и се разраства до организация с екип от 140 души.
Компанията присъства на българския пазар от 1996 г. а от 2016 г. развива своето местно представителство. Оттогава насам CLICO България отбелязва среден ръст на приходите в размер на 20%, работи с повече от 70 партньора в страната и има над 2 000 реализирани проекта.
"Нашата 30-годишнина през 2021 г. е период, изпълнен с предизвикателства, особено от гледна точка на пандемията от COVID-19. Разбираме, че не бихме били тук, ако не беше нашият екип. Защото водещият фактор във всеки бизнес и всяка компания са хората, които заедно ги изграждат и работят за тяхното развитие. Благодарни сме, че сме срещнали (и продължаваме да срещаме) фантастични, креативни , енергични и отдадени хора. Индивидуалисти с различни характери, уникални компетенции, страхотни идеи, които споделят на всяка стъпка и носят чудесни резултати. Хора, които искат заедно да създадат CLICO. Които са част от създаването на философията, мисията и бизнес етиката на нашата компания и култивират 30-годишното ДНК на компанията, като го прилагат всеки ден," посочи Томаш Риж, изпълнителен директор, CLICO.