- Дата и час: 23 Ное 2024, 22:00 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Прекратяване на договор с мобилен оператор
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Прекратяване на договор с мобилен оператор
Миналата седмица подписах договор с Глобул ( На 19.11 ) . Днес видях , че са пуснали коледни оферти и отидох до офиса да попитам дали могат да ми анулират договора и да премина на новата тарифа и те ми казаха , че не може да се анулира договора , защото е влезнал в сила. Понеже търсих , но не можах да намеря информация: По закон нямам ли право да разваля договора в рамките на 7 дни Или се бъркам. Благодаря
- desislav89
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 25 Ное 2011, 17:42
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Подписаният договор влиза в сила от датата на неговото подписване, освен ако в него нее уговорено друго.Договорите имат сила на закон за тези, които са ги сключили.
Договорите могат да бъдат изменени, прекратени, разваляни или отменени само по взаимно съгласие на страните или на основания, предвидени в закона.
Договорите могат да бъдат изменени, прекратени, разваляни или отменени само по взаимно съгласие на страните или на основания, предвидени в закона.
- evtimov81
- Младши потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 27 Окт 2009, 19:37
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
И аз търся нещо по този въпрос, но намерих само това http://www.btv.bg/news/bulgaria/story/5 ... elite.html но не можах да разбера дали е вече прието!
Знам че от средата на годината минава на първо четене, но не разбрах дали е влязло в сила. В сайта на КРС и на ЗКП няма нищо. Ако отида в Мтел съм сигурен, че няма да ми дадат вярна информация! Преди време като питах ми казаха, че важи само за новоподписалите договори?! Сега ми изтича двугодишен договор и се чудя да го подновя ли или да го оставя авт. да се поднови...
Знам че от средата на годината минава на първо четене, но не разбрах дали е влязло в сила. В сайта на КРС и на ЗКП няма нищо. Ако отида в Мтел съм сигурен, че няма да ми дадат вярна информация! Преди време като питах ми казаха, че важи само за новоподписалите договори?! Сега ми изтича двугодишен договор и се чудя да го подновя ли или да го оставя авт. да се поднови...
- georgiandreev
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18 Дек 2011, 14:23
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Имам въпрос и за да не пускам нова тема го побликувам тук с кратко обяснение на случая.
На 03.01.2012г. посетих офис на ХЕНДИ в гр. Бургас ж.к."Меден рудник" бл. 304, за да платя сметката си към Мтел. Служителката Мария Стоянова Тенева ми предложи т.к. съм плащал високи сметки да преподпиша договора си и да се възползвам от безплатен телефон, допълнителни 100 безплатни минути към всички мрежи и неограничени разговори към любим номер и такса на 9,90лв вместо досега плащаната от мен 14,79лв, като старите привилегии си остават. Аз се съгласих понеже това ме устройваше. При "преподписване" на договора ми даде и нова СИМ карта. На въпроса "защо ми е тази СИМ, нали си имам?", същата МНОГОКРАТНО ме уверяваше, че за да използвам допълнителните превилегии трябва да ползвам новата СИМ, т.к. моята карта била служителска и неможело да прехвърли допълнителните минути. Усъмних се в думите на въпросната служителка и на 04.01.12г. посетих най-близкия офис на Мобилтел. Каква беше изненадата ми? Вместо с преподписан договор съм с два договора(досега ползвания от мен и нов двугодишен с такса 9,90лв). В Мтел ме увериха, че не съм първия за днес подведен от служители на Хенди. Посъветваха ме да пусна жалба и на 05.01.12г. пуснах жалба. Сега чакам отговор от Мобилтел по моята жалба.
Въпросът ми е мога ли да се възползвам от промените в закона за електронните съобщения и да си прекратя новия договор и жалбата ми основание ли е за това?
Благодаря предварително.
На 03.01.2012г. посетих офис на ХЕНДИ в гр. Бургас ж.к."Меден рудник" бл. 304, за да платя сметката си към Мтел. Служителката Мария Стоянова Тенева ми предложи т.к. съм плащал високи сметки да преподпиша договора си и да се възползвам от безплатен телефон, допълнителни 100 безплатни минути към всички мрежи и неограничени разговори към любим номер и такса на 9,90лв вместо досега плащаната от мен 14,79лв, като старите привилегии си остават. Аз се съгласих понеже това ме устройваше. При "преподписване" на договора ми даде и нова СИМ карта. На въпроса "защо ми е тази СИМ, нали си имам?", същата МНОГОКРАТНО ме уверяваше, че за да използвам допълнителните превилегии трябва да ползвам новата СИМ, т.к. моята карта била служителска и неможело да прехвърли допълнителните минути. Усъмних се в думите на въпросната служителка и на 04.01.12г. посетих най-близкия офис на Мобилтел. Каква беше изненадата ми? Вместо с преподписан договор съм с два договора(досега ползвания от мен и нов двугодишен с такса 9,90лв). В Мтел ме увериха, че не съм първия за днес подведен от служители на Хенди. Посъветваха ме да пусна жалба и на 05.01.12г. пуснах жалба. Сега чакам отговор от Мобилтел по моята жалба.
Въпросът ми е мога ли да се възползвам от промените в закона за електронните съобщения и да си прекратя новия договор и жалбата ми основание ли е за това?
Благодаря предварително.
- sdttritsa
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 09 Яну 2012, 15:18
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Здравейте,
ето информация от страницата на Комисията за регулиране на съобщенията: http://www.crc.bg/files/_bg/ZES_2012.pdf
Погледнете от страница 66 - Глава 14 - Защита на крайните портебители
ето информация от страницата на Комисията за регулиране на съобщенията: http://www.crc.bg/files/_bg/ZES_2012.pdf
Погледнете от страница 66 - Глава 14 - Защита на крайните портебители
- min_fin
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 10 Фев 2012, 21:58
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
sdttritsa написа:Имам въпрос и за да не пускам нова тема го побликувам тук с кратко обяснение на случая.
На 03.01.2012г. посетих офис на ХЕНДИ в гр. Бургас ж.к."Меден рудник" бл. 304, за да платя сметката си към Мтел. Служителката Мария Стоянова Тенева ми предложи т.к. съм плащал високи сметки да преподпиша договора си и да се възползвам от безплатен телефон, допълнителни 100 безплатни минути към всички мрежи и неограничени разговори към любим номер и такса на 9,90лв вместо досега плащаната от мен 14,79лв, като старите привилегии си остават. Аз се съгласих понеже това ме устройваше. При "преподписване" на договора ми даде и нова СИМ карта. На въпроса "защо ми е тази СИМ, нали си имам?", същата МНОГОКРАТНО ме уверяваше, че за да използвам допълнителните превилегии трябва да ползвам новата СИМ, т.к. моята карта била служителска и неможело да прехвърли допълнителните минути. Усъмних се в думите на въпросната служителка и на 04.01.12г. посетих най-близкия офис на Мобилтел. Каква беше изненадата ми? Вместо с преподписан договор съм с два договора(досега ползвания от мен и нов двугодишен с такса 9,90лв). В Мтел ме увериха, че не съм първия за днес подведен от служители на Хенди. Посъветваха ме да пусна жалба и на 05.01.12г. пуснах жалба. Сега чакам отговор от Мобилтел по моята жалба.
Въпросът ми е мога ли да се възползвам от промените в закона за електронните съобщения и да си прекратя новия договор и жалбата ми основание ли е за това?
Благодаря предварително.
Моят случай, за съжаление, е подобен.
Пуснах нова тема
viewtopic.php?f=17&t=49996
защото въпросите ще са с различен отговор.
Това, което искам да кажа е, че от МТел хем не са съгласни с изключително агресивното поведение на Хенди/моята карта също е от тях, в следствие на див фишинг!/ хем, от друга страна, навсякъде тръбят, че са им основен представител!
- ivan0v
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 31 Май 2010, 21:08
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Имате право в едноседмичен срок да го прекратите, без да дължите неустойки, съгласно новия Закон за електронните съобщения (изм. и доп., бр. 105 от 29.12.2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) - чл. 228, ал. 5 вр. с ал. 3. В момента водя точно дело с Виваком, защото отказват да признаят прекратяването.
Другият вариант, ако се отървали срока, може да искате унищожаването на договора, поради измама, но тук доказването ще бъде проблем. Добре е да имате свидетели.
Широко разпространена практика е служителите на мобилните оператори в магазините да зарибяват хората, разправяйки им врели-некипели, защото заплатите им са много ниски, останалото им е процент от сключените договори и те затова всячески се опитват да подлъжат хората. Не се отказвайте, търсете си правата и успех
Другият вариант, ако се отървали срока, може да искате унищожаването на договора, поради измама, но тук доказването ще бъде проблем. Добре е да имате свидетели.
Широко разпространена практика е служителите на мобилните оператори в магазините да зарибяват хората, разправяйки им врели-некипели, защото заплатите им са много ниски, останалото им е процент от сключените договори и те затова всячески се опитват да подлъжат хората. Не се отказвайте, търсете си правата и успех
- bastard
- Потребител
- Мнения: 247
- Регистриран на: 04 Мар 2009, 15:18
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Оооо, това е политика за набиране на нови клиенти както на Хенди, така и на М-тел, въпреки че последните се правят на много изненадани когато подадеш жалба. Но ако жалбата е с копие до Комисия за защита на потребителите и Комисия за регулиране на съобщенията мноооого бързо и без проблеми се прекратява натресения нов договор. Ето няколко основания, които са изпробвани: "На основание ЗЗП (ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ), Глава шеста, НЕРАВНОПРАВНИ КЛАУЗИ В ПОТРЕБИТЕЛСКИ ДОГОВОРИ, чл. 143, чл. 146, Моля, да не ме натоварвате с каквито и да било плащания, от момента на спиране на телефона, тъй като услугата не е ползвана.
Прекратяването както и преподписването на договора не е свързано с каквито и да било разходи за Вас като доставчик и нямате никакво законово основание да искате изплащането на каквито и да било неустойки и такси за бъдещи периоди.
Моля, Комисията за защита на потребителите да констатира описаната фактическа ситуация, да задължи „Мобилтел” ЕАД да анулира договор номер........ от........... г. за тел. ....................., със СИМ карта ........................ на основание глава четвърта “Търговски практики и способи за продажба”, Раздел IV “Нелоялни търговски практики”, чл. 68б, 68г, 68д и следващите и Глава шеста “Неравноправни клаузи в потребителски договори”, чл. 143, чл. 146от ЗЗП, както и незабавно да вземе мерки за прекратяване на тази порочна практика умишлено въвеждайки в заблуждение да се принуждават потребителите да сключват нежелани договори и предотвратяване на други такива в бъдеще, както и да наложи съответните санкции на дружеството, ако установи недобросъвестно поведение на негови служители или небрежно отношение при изпълняване на служебните им задължения.
Отделно от горното, практиката на „Мобилтел” ЕАД при сключване на договори да не предоставя на потребителите Общи условия, въз основа на които се сключват договорите е изключително порочна и противоречи на ЗЗП и Директивите на ЕС в областта на защита на потребителите.
Моля Комисия за регулиране на съобщенията да направи проверка на начина, по който „Мобилтел” ЕАД и партньора му “ХЕНДИ” умишлено въвеждайки в заблуждение принуждават потребителите да сключват нежелани договори и при констатиране на нарушения да задължи дружеството незабавно да вземе мерки за отстраняване на проблема и предотвратяване на други такива в бъдеще, както и да наложи съответните санкции на дружеството, ако установи недобросъвестно поведение на негови служители или небрежно отношение при изпълняване на служебните им задължения. Успех
Прекратяването както и преподписването на договора не е свързано с каквито и да било разходи за Вас като доставчик и нямате никакво законово основание да искате изплащането на каквито и да било неустойки и такси за бъдещи периоди.
Моля, Комисията за защита на потребителите да констатира описаната фактическа ситуация, да задължи „Мобилтел” ЕАД да анулира договор номер........ от........... г. за тел. ....................., със СИМ карта ........................ на основание глава четвърта “Търговски практики и способи за продажба”, Раздел IV “Нелоялни търговски практики”, чл. 68б, 68г, 68д и следващите и Глава шеста “Неравноправни клаузи в потребителски договори”, чл. 143, чл. 146от ЗЗП, както и незабавно да вземе мерки за прекратяване на тази порочна практика умишлено въвеждайки в заблуждение да се принуждават потребителите да сключват нежелани договори и предотвратяване на други такива в бъдеще, както и да наложи съответните санкции на дружеството, ако установи недобросъвестно поведение на негови служители или небрежно отношение при изпълняване на служебните им задължения.
Отделно от горното, практиката на „Мобилтел” ЕАД при сключване на договори да не предоставя на потребителите Общи условия, въз основа на които се сключват договорите е изключително порочна и противоречи на ЗЗП и Директивите на ЕС в областта на защита на потребителите.
Моля Комисия за регулиране на съобщенията да направи проверка на начина, по който „Мобилтел” ЕАД и партньора му “ХЕНДИ” умишлено въвеждайки в заблуждение принуждават потребителите да сключват нежелани договори и при констатиране на нарушения да задължи дружеството незабавно да вземе мерки за отстраняване на проблема и предотвратяване на други такива в бъдеще, както и да наложи съответните санкции на дружеството, ако установи недобросъвестно поведение на негови служители или небрежно отношение при изпълняване на служебните им задължения. Успех
- iliana05
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 12 Юли 2010, 14:10
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Здравейте, извинявам се, че пиша в чужда тема, но не исках да пускам нова.
Може ли някой да ми препоръча адвокат по Търговско право в центъра на София? Имам нужда от консултация относно договор с Глобул?
Може ли някой да ми препоръча адвокат по Търговско право в центъра на София? Имам нужда от консултация относно договор с Глобул?
- alvelina
- Младши потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 05 Яну 2011, 07:48
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Колеги,
Наскоро ми попаднаха доста хубави санкционни решения на Комисията за защита на потребителите в посока на това, че след изтичане на срок на договор мобилните оператори не позволяват приподписване- респективно, запазване на същия номер, на тарифа, по- ниска от тази на вече безсрочния договор. Крайно време беше да им посвият сърмите.
Наскоро ми попаднаха доста хубави санкционни решения на Комисията за защита на потребителите в посока на това, че след изтичане на срок на договор мобилните оператори не позволяват приподписване- респективно, запазване на същия номер, на тарифа, по- ниска от тази на вече безсрочния договор. Крайно време беше да им посвият сърмите.
-
delo_1981 - Младши потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 03 Дек 2006, 20:23
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Мъдър е не този, който много чете, а който извлича полза от четенето.
-
DEKAH - Активен потребител
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 11 Окт 2001, 15:00
- Местоположение: Бургас
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Здравейте !!! Може някъде из форума да има отговор на моят въпрос, но за съжаление не го откривам, а ето го и въпроса - при сключен договор с мобилен оператор "м тел" от месец декември 2011г. и не активирана карта, как мога да прекратя договора. Само да добавя че не получавам фактури нито по ел. път нито на хартиен носител, при поредното ми ходене до касите за да платя месечната такса ми обещаха уж да започнат да ми изпращат фактурите на хартиен носител да видим кога ще се случи. Според така любезните им служители няма как да си прекратя договора с тях /не че съм си мислила че ще ми кажат да разбира се няма проблем / единствено ако е сключен от месец януари 2012г.
- vjakimova
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 19 Дек 2011, 20:50
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
vjakimova написа:Здравейте !!! Може някъде из форума да има отговор на моят въпрос, но за съжаление не го откривам, а ето го и въпроса - при сключен договор с мобилен оператор "м тел" от месец декември 2011г. и не активирана карта, как мога да прекратя договора. Само да добавя че не получавам фактури нито по ел. път нито на хартиен носител, при поредното ми ходене до касите за да платя месечната такса ми обещаха уж да започнат да ми изпращат фактурите на хартиен носител да видим кога ще се случи. Според така любезните им служители няма как да си прекратя договора с тях /не че съм си мислила че ще ми кажат да разбира се няма проблем / единствено ако е сключен от месец януари 2012г.
Условията за прекратяване зависят от това кога е сключен договорът и за какъв срок .
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Договора е сключен средата на месец декември 2011г за срок от 2 години
- vjakimova
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 19 Дек 2011, 20:50
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
vjakimova написа:Договора е сключен средата на месец декември 2011г за срок от 2 години
Практически не е възможно да прекратите предсрочно договора, който не е автоматично подновяван, без да се наложи да платите предвидената в договора неустойка, освен ако не се докаже някакъв друг порок при сключването му/ доколкото става ясно, малко вероятно е да е така /.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Договора може да се прекрати с Иск по чл.307 от Търг.закон, ако са налице посочените в този член основания.
- neutralen
- Активен потребител
- Мнения: 2634
- Регистриран на: 12 Фев 2012, 22:03
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Тъста ми е бил "ужилен" от Глобул миналата седмица. Отива да си плаща сметката на телефона, и там му заявяват че тъй като е дългогодишен абонат има "промоция" за него - досега е плащал 10 лева такса, срещу 11-12 лева и двугодишен договор поучава безплатен телефон, още безплатни минути и т.н. Носи ми на другия ден двата телефона да му преместя СИМ картата и кво да видя - в новия телефон вече има такава.... Никой не му е обяснил че това не е преподписване на стария договор, а нов и стареца се озовава с 2 договора - единия с оставащи още 6 месеца, другия за 2 години. След кротък скандал договора е прекратен (все пак се включихме в 7-дневния срок), но Глобул успяха да смукнат кръвчица - не пожелаха да си вземат обратно мобилния телефон (бил вече ползван.... вероятно около 1 минута ) и трябваше да го платим по цена за свободна продажба. Индийска реплика на Нокия от зората на мобилните комуникации е оценена за 49 лева и трябваше да я платим, защото иначе няма прекратяване на договора.
Какво може(ше) да се направи в тоя случай?
Какво може(ше) да се направи в тоя случай?
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
TheOldMan написа:Тъста ми е бил "ужилен" от Глобул миналата седмица. Отива да си плаща сметката на телефона, и там му заявяват че тъй като е дългогодишен абонат има "промоция" за него - досега е плащал 10 лева такса, срещу 11-12 лева и двугодишен договор поучава безплатен телефон, още безплатни минути и т.н. Носи ми на другия ден двата телефона да му преместя СИМ картата и кво да видя - в новия телефон вече има такава.... Никой не му е обяснил че това не е преподписване на стария договор, а нов и стареца се озовава с 2 договора - единия с оставащи още 6 месеца, другия за 2 години. След кротък скандал договора е прекратен (все пак се включихме в 7-дневния срок), но Глобул успяха да смукнат кръвчица - не пожелаха да си вземат обратно мобилния телефон (бил вече ползван.... вероятно около 1 минута ) и трябваше да го платим по цена за свободна продажба. Индийска реплика на Нокия от зората на мобилните комуникации е оценена за 49 лева и трябваше да я платим, защото иначе няма прекратяване на договора.
Какво може(ше) да се направи в тоя случай?
Да подаде жалба до КРС за нарушение на ЗЕС.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
И какво общо имат КРС и ЗЕС при спор за продажба на мобилен апарат?
Отделно... византйците са си вързали гащите с общите условия:
Отделно... византйците са си вързали гащите с общите условия:
3. Индивидуалният договор влиза в сила съобразно предвиденото в него.
Упражняването на правото на отказ в 7-дневен срок от сключване на договора, където е
приложимо, не освобождава потребителя от задължението му да заплати съответна част от
месечния абонамент за времето, през което е ползвал услугата, цената на всички използвани
услуги, невключени в месечния абонамент, както и всички дължими суми съгласно
индивидуалния договор с потребителя.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор
Theoldman, далече си от истината. Имаш право да се откажеш от договора, пък си длъжен да купиш апарата, който ти е предоставен съгласно договора!? Да виждаш някаква логика? Аз - не. Относно КРС - това си е регулаторният орган, който може да им наложи прилична глоба при констатиране на нарушения. В крайна сметка, това им е работата на хората, или не искаш да работят достатъчно?TheOldMan написа:И какво общо имат КРС и ЗЕС при спор за продажба на мобилен апарат?
Отделно... византйците са си вързали гащите с общите условия:3. Индивидуалният договор влиза в сила съобразно предвиденото в него.
Упражняването на правото на отказ в 7-дневен срок от сключване на договора, където е
приложимо, не освобождава потребителя от задължението му да заплати съответна част от
месечния абонамент за времето, през което е ползвал услугата, цената на всички използвани
услуги, невключени в месечния абонамент, както и всички дължими суми съгласно
индивидуалния договор с потребителя.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта