начало

Прокуратурата иска имунитетите на Кирил Петков и Божидар Божанов Прокуратурата иска имунитетите на Кирил Петков и Божидар Божанов

Размисли за ГО и данък МПС

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот kivanov » 23 Юли 2009, 09:57

След като прочетох доста от размислите за застроховките по ГО и АК ( И видях мненията на хората и закона) реших да задам един друг въпрос като се търси по-скоро МОРАЛНАТА(но е добра да има и правна) страна на следния въпрос "Защо данък МПС се заплаща на база мощност на двигатела в kW, а застраховката ГО се изчислава на база обем на двигатела. Това не е ли глупаво!? В интерес на истината стигнах до този извод след като наскоро си купих по-нова кола с дизелов двигател с голям обем, но малка мощност (с това се реализира голям въртящ момент, нисък разход на гориво и дълъг период на експлоатация на мотора) Та защо аз с 2900 куб. см. двигател и 129 к.с. плащам повече за ГО от бензинов двигател с 2000 куб. см. и 136 к.с. (става дума за една и съща кола с различни двигатели). Това струва ли ви се нормално? Защо е измислено така? И с какво муа е по-рисков за застраховател по ГО?
За данък МПС съм съгласен, голям мотор уж повече вредни емисии (но все пак, ако вредните емисии са водещ фактор може да се гледат по каталог като Шваке примерно)

Добавка: От колега ( а и по новините) чух, че на младите шофьори вече ще се разрешава да управляват автомобили с обем на двигатела до 1600 куб. см. това ограничение не е ли смешно!? Голяма част от 1600 кубиковите двигатели са над 100к.с, което не е малко за млад и неопитен водач (за справка моята първа кола е 65к.с), но по-скоро важното е, че НЕ Е ПРАВИЛНО ОТ ФИЗИЧНА гледна точка да се съди за мощността на един двигател по обема му. Това все пак са различни величини kW(hp) и куб. см. :)
kivanov
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 16 Окт 2007, 20:26

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот Sahiba » 23 Юли 2009, 14:41

Ами мисля си, че при сътворяването на доста от нормите не е ползван експертен персонал или тяхното мнение е игнорирано...
Но все пак си мисля, че логиката от преди 15+ години е, че колкото по-мощна е колата (все си мисля, че по онова време мощността се е вадила най-вече от обема на двигателя, колкото по-голям, толкова по-мощен) толкова е по-голям риска от събитие респ. премията следва да е по-голяма :)
Sahiba
Потребител
 
Мнения: 309
Регистриран на: 15 Яну 2008, 11:28

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот portokal » 23 Юли 2009, 14:46

Тоя въпрос изисква специални знания и се налага експертиза от форум на застрахователи автомобилисти.
Citrus sinensis от семейство Седефчеви
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5524
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот kivanov » 23 Юли 2009, 15:04

portokal написа:Тоя въпрос изисква специални знания и се налага експертиза от форум на застрахователи автомобилисти.


Нека намерим такива и да направим предложение за промяна на закона! :))
Sahiba точно това е причината, но 15 години са доста време за автомобилната индустрия и смятам, че се изисква промяна, НО хм.. ГО се плаща, в сегашния му вид, от 5 год? От това следва, че скоро някой се е изложил при определяне на мощността по обем едното се измерва в куб. единици другото в киловати :) Хайде да пратим законодателната власт в 5-6 клас по Физика или да ги пратим да търсят работливи експерти!
kivanov
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 16 Окт 2007, 20:26

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот portokal » 23 Юли 2009, 15:07

Ние в 5-6 клас по физика не сме учили за двигатели на автомобили и от какво зависи мощността им. Може днешните млади да го учат и затова да ги разбират повече тия работи. А въпросът ти наистина не е правен. Не че има нещо лошо, че си го поставил.
Citrus sinensis от семейство Седефчеви
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5524
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот kivanov » 23 Юли 2009, 15:13

portokal написа:Ние в 5-6 клас по физика не сме учили за двигатели на автомобили и от какво зависи мощността им. Може днешните млади да го учат и затова да ги разбират повече тия работи. А въпросът ти наистина не е правен. Не че има нещо лошо, че си го поставил.


Всъщност си прав, явно не е правен, НО интересно ми е каква е причината в закона да са формулирани така нещата? Предполагам по-скоро от вас съм бил в 5-6 клас, тогава учихме, че е възможно сравнение САМО между еднакви мерни единици, а къде виждате еднаквост между конски сили(или киловати) и обем ? :)
kivanov
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 16 Окт 2007, 20:26

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот satir » 23 Юли 2009, 15:22

kivanov написа:
portokal написа:Ние в 5-6 клас по физика не сме учили за двигатели на автомобили и от какво зависи мощността им. Може днешните млади да го учат и затова да ги разбират повече тия работи. А въпросът ти наистина не е правен. Не че има нещо лошо, че си го поставил.


Всъщност си прав, явно не е правен, НО интересно ми е каква е причината в закона да са формулирани така нещата? Предполагам по-скоро от вас съм бил в 5-6 клас, тогава учихме, че е възможно сравнение САМО между еднакви мерни единици, а къде виждате еднаквост между конски сили(или киловати) и обем ? :)

kivanov, конските сили и киловатите измерват едно и също нещо- мошност.
1Кw X 1.37=1Ph /ако не се лъжа/. обемът на агрегата е свързан с размера на автомобила и масата му. голям агрегат=> голям явтомобил =>голяма маса=> големи щети при инцидент=> големи разходи за застрахователя.
какво неясно има тук? е, тези неща варират но закона се опитва да ги унифицира . иначе за всеки автомобил ще трябва да се дефинира диференцирана ставка.
http://www.youtube.com/watch?v=CZo12LIWqYw
Аватар
satir
Активен потребител
 
Мнения: 1983
Регистриран на: 15 Мар 2007, 16:56
Местоположение: те тукa те...

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот portokal » 23 Юли 2009, 15:24

къде виждате еднаквост между конски сили(или киловати) и обем

А Вие къде виждате да става дума за еднаквост?
Въпросът е само дали Б зависи от А (обема) и дали колкото по-А, толкова по-Б. :P И дали колкото по-Б, толкова по-голям е рискът от ПТП (или, както подсеща Сатир, толкова по-голям е размерът на вредите).
Citrus sinensis от семейство Седефчеви
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5524
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот kivanov » 23 Юли 2009, 16:19

Господа първо предлагам да наблегнете на "Та защо аз с 2900 куб. см. двигател и 129 к.с. плащам повече за ГО от бензинов двигател с 2000 куб. см. и 136 к.с. (става дума за една и съща кола с различни двигатели)." След това смея да твърдя, че голям обем, в голяма част от случайните НЕ значи голяма мощност, а понякога е дори по-лек!

г-н Сатир относно вашето твърдение "обемът на агрегата е свързан с размера на автомобила и масата му. голям агрегат=> голям явтомобил =>голяма маса=> големи щети при инцидент=> големи разходи за застрахователя." Моят двигател тежи 100кг. повече и ще нанесе по-големи щети от същия модел с бензинов двигател. Реално има логика, но първо това са около 5% от масата на автомобила ;) и какво да кажем за хората с 3000 кубика и купе тежащо на 1/2 от моето, те пак заплащат колкото мен.
kivanov
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 16 Окт 2007, 20:26

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот kivanov » 23 Юли 2009, 16:23

portokal написа:
къде виждате еднаквост между конски сили(или киловати) и обем

А Вие къде виждате да става дума за еднаквост?
Въпросът е само дали Б зависи от А (обема) и дали колкото по-А, толкова по-Б. :P И дали колкото по-Б, толкова по-голям е рискът от ПТП (или, както подсеща Сатир, толкова по-голям е размерът на вредите).

Достатъчно е само едно НЕ на едно от АКО-тата и излиза, че ГО се изчислява грешно.
kivanov
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 16 Окт 2007, 20:26

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот satir » 23 Юли 2009, 16:32

kivanov написа:Господа първо предлагам да наблегнете на "Та защо аз с 2900 куб. см. двигател и 129 к.с. плащам повече за ГО от бензинов двигател с 2000 куб. см. и 136 к.с. (става дума за една и съща кола с различни двигатели)." След това смея да твърдя, че голям обем, в голяма част от случайните НЕ значи голяма мощност, а понякога е дори по-лек!

г-н Сатир относно вашето твърдение "обемът на агрегата е свързан с размера на автомобила и масата му. голям агрегат=> голям явтомобил =>голяма маса=> големи щети при инцидент=> големи разходи за застрахователя." Моят двигател тежи 100кг. повече и ще нанесе по-големи щети от същия модел с бензинов двигател. Реално има логика, но първо това са около 5% от масата на автомобила ;) и какво да кажем за хората с 3000 кубика и купе тежащо на 1/2 от моето, те пак заплащат колкото мен.
има един термин : акциз :idea:
отговорът е в него.
http://www.youtube.com/watch?v=CZo12LIWqYw
Аватар
satir
Активен потребител
 
Мнения: 1983
Регистриран на: 15 Мар 2007, 16:56
Местоположение: те тукa те...

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот kivanov » 23 Юли 2009, 16:35

satir написа:
kivanov написа:Господа първо предлагам да наблегнете на "Та защо аз с 2900 куб. см. двигател и 129 к.с. плащам повече за ГО от бензинов двигател с 2000 куб. см. и 136 к.с. (става дума за една и съща кола с различни двигатели)." След това смея да твърдя, че голям обем, в голяма част от случайните НЕ значи голяма мощност, а понякога е дори по-лек!

г-н Сатир относно вашето твърдение "обемът на агрегата е свързан с размера на автомобила и масата му. голям агрегат=> голям явтомобил =>голяма маса=> големи щети при инцидент=> големи разходи за застрахователя." Моят двигател тежи 100кг. повече и ще нанесе по-големи щети от същия модел с бензинов двигател. Реално има логика, но първо това са около 5% от масата на автомобила ;) и какво да кажем за хората с 3000 кубика и купе тежащо на 1/2 от моето, те пак заплащат колкото мен.
има един термин : акциз :idea:
отговорът е в него.


Акциз :) Защо? Къде го намесваме него в ГО ( И все пак акциза се определя не по обема, само в ГО е така... като оправдание за по-висока цена)
kivanov
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 16 Окт 2007, 20:26

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот satir » 24 Юли 2009, 05:15

kivanov написа:
satir написа:
kivanov написа:Господа първо предлагам да наблегнете на "Та защо аз с 2900 куб. см. двигател и 129 к.с. плащам повече за ГО от бензинов двигател с 2000 куб. см. и 136 к.с. (става дума за една и съща кола с различни двигатели)." След това смея да твърдя, че голям обем, в голяма част от случайните НЕ значи голяма мощност, а понякога е дори по-лек!

г-н Сатир относно вашето твърдение "обемът на агрегата е свързан с размера на автомобила и масата му. голям агрегат=> голям явтомобил =>голяма маса=> големи щети при инцидент=> големи разходи за застрахователя." Моят двигател тежи 100кг. повече и ще нанесе по-големи щети от същия модел с бензинов двигател. Реално има логика, но първо това са около 5% от масата на автомобила ;) и какво да кажем за хората с 3000 кубика и купе тежащо на 1/2 от моето, те пак заплащат колкото мен.
има един термин : акциз :idea:
отговорът е в него.


Акциз :) Защо? Къде го намесваме него в ГО ( И все пак акциза се определя не по обема, само в ГО е така... като оправдание за по-висока цена)
намесвам го в данък МПС
http://www.youtube.com/watch?v=CZo12LIWqYw
Аватар
satir
Активен потребител
 
Мнения: 1983
Регистриран на: 15 Мар 2007, 16:56
Местоположение: те тукa те...

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот kivanov » 24 Юли 2009, 08:30

г-н Satir бихте ли ни разяснили малко по-подробно идеята си :)
kivanov
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 16 Окт 2007, 20:26

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот satir » 24 Юли 2009, 10:08

kivanov написа:г-н Satir бихте ли ни разяснили малко по-подробно идеята си :)
не си падам по подробностите. същноста на акциза обяснява данъка и размера му. този данък е акциз. да обяснявам какво е акциз ли? с две думи: данък върху стоки предмет на лукса, вредни производства и тетека... кубатура над 1600 е в графата лукс.
http://www.youtube.com/watch?v=CZo12LIWqYw
Аватар
satir
Активен потребител
 
Мнения: 1983
Регистриран на: 15 Мар 2007, 16:56
Местоположение: те тукa те...

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот frontmen » 30 Юли 2009, 16:25

Голям обем на двигателя не винаги е равно на голяма маса на целия автомобил, вземете едно ферари с двигател 5 хил. кубика и една вектра с двигател 1,8 - и на двете масата им е около 1500 кг. Ремонта на ферарито обаче ще излезе много по-скъпо. По принцип ремонтите на големите двигатели са по-скъпи, не само на фераритата. Затова и ГО е по-висока.
frontmen
Потребител
 
Мнения: 117
Регистриран на: 28 Мар 2007, 20:58

Re: Размисли за ГО и данък МПС

Мнениеот Sahiba » 30 Юли 2009, 17:56

frontmen написа:Голям обем на двигателя не винаги е равно на голяма маса на целия автомобил, вземете едно ферари с двигател 5 хил. кубика и една вектра с двигател 1,8 - и на двете масата им е около 1500 кг. Ремонта на ферарито обаче ще излезе много по-скъпо. По принцип ремонтите на големите двигатели са по-скъпи, не само на фераритата. Затова и ГО е по-висока.


Струва ми се, че пропускате основната идея на ГО...
Sahiba
Потребител
 
Мнения: 309
Регистриран на: 15 Яну 2008, 11:28


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 60 госта


cron