Може ли някой да ми помогне при следната ситуация : в сравнение с миналата година, когато платих такса за битови отпадъци за търговски комплекс в размер на 700 лв., тази година тя е 4 000 лв.!!!?? Знам, че начина и реда за определяне на таксата са уредени в Закона за местните данъци и такси, а въз основа на одобрена план - сметка общинския съвет определя таксата в годишен размер за съответното населено място. Но този завишен размер на таксата тази година ми се струва меко казано нереален! Интересува ме процедурата и реда за обжалване при този вид проблеми. От друга страна съм наясно, че не мога да атакувам решението на общинския съвет, защото 7 - дневния срок за обжалване на решението е пропуснат отдавна - решението е от декември' 2003 г. В закона ясно и категорично пише, че размерът на таксата се определя според количеството на битовите отпадъци, а в решението на общинския съвет е определено, че "таксата се определя на база на данъчна оценка на недвижимия имот, изготвена съгласно чл. 10(1) от ЗМТД към 1 януари на годината, за която се дължи". Въпросът ми е : възможно ли е да се обжалва това несъответствие, как и къде?
Освен това данъчната оценка на имота е около 100 хил. лв. и дори и таксата да се определя въз основа на данъчната оценка, отново е невъзможно да е 4 000 лв. при определени 12 промила (за фирми) от общински съвет... Имотът е на името на фирма и дори се намира извън регулационния план на града, а законът е предвидил, че за имоти, които се намират извън териториите с уредено събиране и извозване на сметта, такса за тези услуги (сметосъбиране и сметоизвозване) не се дължи, независимо от това, че имотите се използват. И на последно място известно ми е, че начинът за опредляне на таксата за текущата година не може да се промени през течение на годината.
Въпреки това - има ли някой идея какво може да се направи при тази ситуация? Благодаря ви предварително!
- Дата и час: 23 Дек 2024, 23:43 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Такса смет ... !??
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
8 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Такса смет ... !??
Вие сте извън регулация и общината не извършва услугата сметосъбиране и сметоизвозване ,ако е така можеше да обжалвате данъчното съобщение , ако ви е съставен ДРА може да обжалвате и него
- донна2
Re: Такса смет ... !??
между другото в закона има промяна тия съобщения се обжалват вече 7 дневен срок ,няма да влизам в подробности , ако някой се интересува мога да му пейсна тук писмото на данъчните по случая ......
- донна2
Re: Такса смет ... !??
съобщенията за размера на таксата смет се обжалват вече пред областния управител в 14 дневен срок от получаването им . Друг е въпросът че съобщенията не пристигат с обратни разписки и почти няма начин да се разбере кога е получено
- рери
Re: Такса смет ... !??
те затова ги връчват лично и на място или с обратна разписка , поне при нас е така и най големия майтап беше ,че в самото съобщение пишеше че подлежи на обжалване в 14 дневен срок май данъчните не си четат закона и писмата
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
Re: Такса смет ... !??
№ 24-00-388 от 17.02.2004 г. относно характера на задължението за такса за битови отпадъци и реда за обжалване
МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ ГЛАВНА ДАНЪЧНА ДИРЕКЦИЯ
чл. 12, § 1 ДПК, чл. 9б, чл. 14 ЗМДТ, чл. 23 - 24, чл. 26 - 27, чл. 37 - 39 ЗАП
По повод на изменения в ЗМДТ и ДПК, отнасящи се до характера на задължението за такса за битови отпадъци и реда за обжалване на съобщенията за такса за 2004 г. (§ 21 и § 25 от ПЗР на ЗИДЗМДТ, обн., ДВ, бр. 112 от 23.12.2003 г., в сила от 1.01.2004 г.) и с цел уеднаквяване практиката на данъчните органи при постъпили жалби срещу дължимостта и размера на таксата за битови отпадъци:
С § 25 от ПЗР на ЗИДЗМДТ, обн., ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 1.01.2004 г., от определението за данъчно вземане по т. 2 на § 1 от ДР на ДПК е заличена таксата за битови отпадъци. С това изменение таксата за битови отпадъци губи характера си на данъчно вземане с всички произтичащи от това последици относно компетентния орган и реда за установяването й и пр.
В същото време с § 21 от ПЗР на посочения ЗИДЗМДТ, в сила от 1.01.2004 г., на органите на данъчната администрация е възложено да изчисляват, осъвременяват и съобщават на лицата по чл. 64 дължимите от тях такси за битови отпадъци за 2004 г. и сроковете за плащане.
Ал. 2 на същата разпоредба придава на съобщенията за такса за битови отпадъци силата на акт за установяване вземането на кмета на общината по чл. 9б ЗМДТ, т. е. по силата на законовата фикция кметът на общината се счита за органа, издал акта. Съобщенията подлежат на обжалване по реда на ЗАП, т. е. по реда на обжалване на индивидуалните административни актове.
Административните актове на кметовете на общини се обжалват по административен ред пред областния управител (чл. 27, ал. 3 ЗАП) в седемдневен срок от получаване на съобщението (чл. 23 ЗАП).
Жалбата се подава в писмена форма чрез административния орган, чийто акт се обжалва (чл. 24, ал. 1 ЗАП), а това е кметът на общината.
Жалбата трябва да съдържа реквизити, посочени в чл. 24, ал. 1 ЗАП - а именно: органът, до който се подава, името и адресът на жалбоподателя, актът, който се обжалва, органът, който го е издал, оплакванията и искането на жалбоподателя, подписът на жалбоподателя.
Към жалбата жалбоподателят е длъжен да приложи и писмените доказателства, на които се позовава.
Преценката относно редовността на жалбата и нейната допустимост се прави от кмета, който изпраща и съобщенията за отстраняване нередовностите на същата.
Жалбите, подадени до данъчни органи от различни нива, се изпращат на органите, чиито актове се обжалват. Това задължение следва от разпоредбата на чл. 8 ЗАП и субсидираното прилагане на ГПК (чл. 93, ал. 1 ГПК).
Органът, издал акта, в случая кметът на общината, е длъжен да препрати жалбата до компетентния за произнасянето по спора административен орган в определен от закона срок - 14-дневен, съгласно чл. 26, ал. 1 и ал. 2 ЗАП. Поради тази причина данъчният орган максимално бързо следва да препрати жалбата на кмета на общината.
Когато е изчерпана възможността за административен контрол или е изтекъл срокът за обжалване по административен ред, съобщението може да се обжалва пред компетентния съд. При обжалване направо пред съда жалбата се подава в 14-дневен срок от изтичане на срока за административно обжалване на акта (чл. 37, ал. 1 ЗАП).
Жалбата се подава чрез административния орган, издал акта (чл. 38, ал. 1 ЗАП), който няма право на отзив или преценка на допустимостта й и е длъжен да изпрати жалбата, заедно с цялата преписка, на компетентния съд в 3-дневен срок от получаването й (чл. 39 ЗАП).
И в двата случая - при обжалване по административен ред или направо пред съда, органът, издал акта, не разполага с каквито и да било писмени доказателства, относими към спора. Тъй като цялата дейност по приемане на декларации, обработката им, изчисляването и съобщаването на размера на задължението е възложена на данъчните органи, жалбите следва да се окомплектоват от съответния данъчен орган, след което да се изпратят максимално бързо на кмета на общината.
Не всички писма, възражения и пр., които носят заглавието "жалба", следва да се изпращат на кмета на общината и подлежат на разглеждане по предвидения в ЗАП ред. При съмнения относно характера на възраженията жалбата да се изпраща на кмета.
Прилагането към жалбите на писмени доказателства (декларации по чл. 14 ЗМДТ и др.), съдържат сведения, представляващи "служебна тайна" по смисъла на § 1, т. 1 от ДР на ДПК, но в случая с подаването на жалба жалбоподателят изразява искане за отнасяне и разрешаване на спора от органите и по реда, предвиден в ЗАП, поради което е налице хипотезата на чл. 12, ал. 3 ДПК, т. е. разкриване на сведения, представляващи "служебна тайна" въз основа на писмено съгласие на лицето. Освен това е налице хипотезата на разкриване на "служебна тайна" по "инициатива на данъчен орган, когато това е предвидено в закон" (чл. 12, ал. 2, т. 3 ДПК), тъй като в чл. 26, ал. 2 и чл. 39, ал. 1 ЗАП е установено задължение за прилагане и изпращане на компетентния орган на цялата преписка.
Кметовете на общини и областните управители да бъдат уведомени изрично, че всички служители от съответните администрации, които имат достъп до жалбите и приложените към тях доказателства, трябва да спазват правилата за пазене на служебна тайна и да не използват за други цели освен за прякото изпълнение на служебните им задължения всички станали им известни факти и обстоятелства, определени от ДПК като служебна
МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ ГЛАВНА ДАНЪЧНА ДИРЕКЦИЯ
чл. 12, § 1 ДПК, чл. 9б, чл. 14 ЗМДТ, чл. 23 - 24, чл. 26 - 27, чл. 37 - 39 ЗАП
По повод на изменения в ЗМДТ и ДПК, отнасящи се до характера на задължението за такса за битови отпадъци и реда за обжалване на съобщенията за такса за 2004 г. (§ 21 и § 25 от ПЗР на ЗИДЗМДТ, обн., ДВ, бр. 112 от 23.12.2003 г., в сила от 1.01.2004 г.) и с цел уеднаквяване практиката на данъчните органи при постъпили жалби срещу дължимостта и размера на таксата за битови отпадъци:
С § 25 от ПЗР на ЗИДЗМДТ, обн., ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 1.01.2004 г., от определението за данъчно вземане по т. 2 на § 1 от ДР на ДПК е заличена таксата за битови отпадъци. С това изменение таксата за битови отпадъци губи характера си на данъчно вземане с всички произтичащи от това последици относно компетентния орган и реда за установяването й и пр.
В същото време с § 21 от ПЗР на посочения ЗИДЗМДТ, в сила от 1.01.2004 г., на органите на данъчната администрация е възложено да изчисляват, осъвременяват и съобщават на лицата по чл. 64 дължимите от тях такси за битови отпадъци за 2004 г. и сроковете за плащане.
Ал. 2 на същата разпоредба придава на съобщенията за такса за битови отпадъци силата на акт за установяване вземането на кмета на общината по чл. 9б ЗМДТ, т. е. по силата на законовата фикция кметът на общината се счита за органа, издал акта. Съобщенията подлежат на обжалване по реда на ЗАП, т. е. по реда на обжалване на индивидуалните административни актове.
Административните актове на кметовете на общини се обжалват по административен ред пред областния управител (чл. 27, ал. 3 ЗАП) в седемдневен срок от получаване на съобщението (чл. 23 ЗАП).
Жалбата се подава в писмена форма чрез административния орган, чийто акт се обжалва (чл. 24, ал. 1 ЗАП), а това е кметът на общината.
Жалбата трябва да съдържа реквизити, посочени в чл. 24, ал. 1 ЗАП - а именно: органът, до който се подава, името и адресът на жалбоподателя, актът, който се обжалва, органът, който го е издал, оплакванията и искането на жалбоподателя, подписът на жалбоподателя.
Към жалбата жалбоподателят е длъжен да приложи и писмените доказателства, на които се позовава.
Преценката относно редовността на жалбата и нейната допустимост се прави от кмета, който изпраща и съобщенията за отстраняване нередовностите на същата.
Жалбите, подадени до данъчни органи от различни нива, се изпращат на органите, чиито актове се обжалват. Това задължение следва от разпоредбата на чл. 8 ЗАП и субсидираното прилагане на ГПК (чл. 93, ал. 1 ГПК).
Органът, издал акта, в случая кметът на общината, е длъжен да препрати жалбата до компетентния за произнасянето по спора административен орган в определен от закона срок - 14-дневен, съгласно чл. 26, ал. 1 и ал. 2 ЗАП. Поради тази причина данъчният орган максимално бързо следва да препрати жалбата на кмета на общината.
Когато е изчерпана възможността за административен контрол или е изтекъл срокът за обжалване по административен ред, съобщението може да се обжалва пред компетентния съд. При обжалване направо пред съда жалбата се подава в 14-дневен срок от изтичане на срока за административно обжалване на акта (чл. 37, ал. 1 ЗАП).
Жалбата се подава чрез административния орган, издал акта (чл. 38, ал. 1 ЗАП), който няма право на отзив или преценка на допустимостта й и е длъжен да изпрати жалбата, заедно с цялата преписка, на компетентния съд в 3-дневен срок от получаването й (чл. 39 ЗАП).
И в двата случая - при обжалване по административен ред или направо пред съда, органът, издал акта, не разполага с каквито и да било писмени доказателства, относими към спора. Тъй като цялата дейност по приемане на декларации, обработката им, изчисляването и съобщаването на размера на задължението е възложена на данъчните органи, жалбите следва да се окомплектоват от съответния данъчен орган, след което да се изпратят максимално бързо на кмета на общината.
Не всички писма, възражения и пр., които носят заглавието "жалба", следва да се изпращат на кмета на общината и подлежат на разглеждане по предвидения в ЗАП ред. При съмнения относно характера на възраженията жалбата да се изпраща на кмета.
Прилагането към жалбите на писмени доказателства (декларации по чл. 14 ЗМДТ и др.), съдържат сведения, представляващи "служебна тайна" по смисъла на § 1, т. 1 от ДР на ДПК, но в случая с подаването на жалба жалбоподателят изразява искане за отнасяне и разрешаване на спора от органите и по реда, предвиден в ЗАП, поради което е налице хипотезата на чл. 12, ал. 3 ДПК, т. е. разкриване на сведения, представляващи "служебна тайна" въз основа на писмено съгласие на лицето. Освен това е налице хипотезата на разкриване на "служебна тайна" по "инициатива на данъчен орган, когато това е предвидено в закон" (чл. 12, ал. 2, т. 3 ДПК), тъй като в чл. 26, ал. 2 и чл. 39, ал. 1 ЗАП е установено задължение за прилагане и изпращане на компетентния орган на цялата преписка.
Кметовете на общини и областните управители да бъдат уведомени изрично, че всички служители от съответните администрации, които имат достъп до жалбите и приложените към тях доказателства, трябва да спазват правилата за пазене на служебна тайна и да не използват за други цели освен за прякото изпълнение на служебните им задължения всички станали им известни факти и обстоятелства, определени от ДПК като служебна
- донна2
8 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта