начало

Цвета Желязкова е новият председател на окръжния съд във Варна Цвета Желязкова е новият председател на окръжния съд във Варна

Обжалване на АУАН за превишена скорост при извънредни случаи

Дискусии и казуси в областта на административното право и процес
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.

Обжалване на АУАН за превишена скорост при извънредни случаи

Мнениеот melina07 » 23 Май 2009, 20:47

Здравейте, аз съм студентка по право и на едно от упражненията по адм. процес съдията, който ни ги водеше, ни беше казал,че акт на КАТ за превишена скорост може да се обжалва в случаи,когато причината за превишаване на скоростта е някакъв извънреден случай - напр. бързане за спешна помощ и др.До тук добре, но аз не разбрах какво е правното основание въз основа на което може да се обжалва този инд.адм.акт. Ще ви бъда благодарна, ако можете да ми разясните въпроса и ми посочите тълк. решения по него, ако има такива. Благодаря ви предварително!
melina07
Нов потребител

Re: Моля за съвет

Мнениеот law_master » 23 Май 2009, 21:49

В какъв смисъл пр. основание? Всеки субект който има правен интерес, заедно с прокурора може да обжалва ИАА. Що се отнася до АУАН, доколкото си спомням се обжалва НП, т.к. с него се налага наказанието. АУАН-а само установява нарушението, самоличността на нарушителя и неговата вина. А ако има порок при съставянето на АУАН-а, той ще се пренесе и в/у наказателното постановление. В тази връзка правното основание следва да е чл. 59 ЗАНН.
...И те така...
Аватар
law_master
Активен потребител

Мнениеот nikodim77 » 23 Май 2009, 23:21

Здравейте,