Вижте какви парадокси ни сервира Софийска община С РЕШЕНИЕ №1 по Протокол №4, от 10.12.2003 по наредбата за определяне и администриране на местните такси....
Вижте какво става, досега за нежилищни имоти излизаше по-евтино да платиш такса смет за кофа.Сега обаче всичси които са подали декларации по отменения чл.65,ал.1 от ЗМДТ в установения срок (до 30.11.2003г.) ще заплащат през 2004г. в допълнение към таксата за съдовете и [red]такса за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване.РАЗМЕРЪТ НА ТАЗИ ТАКСА Е ОПРЕДЕЛЕН НА 9 ПРОМИЛА ВЪРХУ ОТЧЕТНАТА СТОЙНОСТ НА НЕДВИЖИМИЯ ИМОТ[/red]
Пример:Обявили сте,че ще плащате на кофа 110литра (най-малката) таксата за 2004г- е 385лв. плюс ако имотът ви е отчетна стойност 55000лв. плюс 495лв. или общо 880лв.!!!
Проверети си по общини и да нарамим пушките,защото това е върхът на безобразието. Софиянски,софиянски защо ти повЕрвахме!!!
Уважаеми юристи,
до кой да напиша съответната молба за отказване от плащането на база кофа и преминаването към общия ред където промилите са 10!?!? Да не говорим,че всички сме попълнили молбите за кофи по отменен член и би трябвало всичките ни молби да се считат за нищожни!!!
- Дата и час: 18 Дек 2024, 17:50 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
такса смет-Софийските общинари ни прееб**а отново
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
10 мнения
• Страница 1 от 1
Re: такса смет-Софийските общинари ни прееб**а отново
Super e, che povdigate tazi tema! Obshtinata as usual ni klati zdravo. Za sujalenie v momenta ne moga da napisha nishto konkretno, zashtoto imam bachkane, no kato proucha vaprosa shte se obadya vuv foruma. Dano i drugi kolegi spodeliat kakvo misliat po vaprosa.
- St.
Re: такса смет-Софийските общинари ни прееб**а отново
Да беше само това с общината!!!!
Трябва да се подчертае, че плащането за смет е ТАКСА, т.е дължи се и насрещна престация, не е данък.
Затова любимите на кмета фирми за чистота в София трябва да чистят всеки ден, да изхвърлят боклуците, да мият улиците - в целия град, а не само на жълтите павета и да почистват градинките и зелените площи между блоковете.
Ако не сторят това следват обезщетения - звучи добре нали - има ли някой който да мисли като мен?
Трябва да се подчертае, че плащането за смет е ТАКСА, т.е дължи се и насрещна престация, не е данък.
Затова любимите на кмета фирми за чистота в София трябва да чистят всеки ден, да изхвърлят боклуците, да мият улиците - в целия град, а не само на жълтите павета и да почистват градинките и зелените площи между блоковете.
Ако не сторят това следват обезщетения - звучи добре нали - има ли някой който да мисли като мен?
- прочел
Re: такса смет-Софийските общинари ни прееб**а отново
Благодаря на всички отзовали се и Ви моля не спирайте с Вашето становище.Още факти досега предпочитахме да плащаме на база кофа по чл.65,ал.1 от ЗМДТ в установения срок (до 30.11.2003г.) т.к. таксата се формираше такса за кофа плюс 4.8 промила,а такса смет за нежилищни шмжтш беше 18 промила!!!!Тази година отново да не изпуснем крайния срок отново подадахме декларация по чл.65,ал.1 от ЗМДТ в установения срок (до 30.11.2003г.) .
На 10.12.2003 обаче Софийска община с Решение №1по Протокол №4 прави следните промени - намалява такса смет от 18 на 10 промила за нежилищни имоти,и вдига от 4.8 на 9 промила!!! допълнителната стойност към таксата за кофата и така става ако имотът ти е с балансова стойност 55000 лв.-880лв.,докато ако плащаш по общия ред стойността е 550лв.Пак е ужасно,но по-малко!
От 1.01.2004 чл.65 ал.1 от ЗМДТ ОТПАДА.!
Имайте предвид,че магазина ми изхвърля боклук по малко от едно домакинство!
Пуснах молба до данъчния отдел за анулиране на подадената декларация и отказът ми от кофата.Първо ми отказаха,после като казах на юриста,че чл.65 е отпаднал и че са се променили драстично условията по таксуването.Юриста каза,че ще пита до Главно данъчно за отговор та сега трябва да чакам 1 месец за отговор.Да не говорим,че още не са качени декларациите по компютрите и можеше ако имаше нормалност веднага да се реше моето положение.Плащането на такса смет започва от 1 февруари.
Моля Ви за вашите съвети.Фирмата ми е на ръба на оцеляването.Някой явно прави яки гуши с тези такси смет.Да не говорим,че критерия балансова стойност за определяне на такса смет е направо абсурден.Повтарям ние изхвърляме една малка домакинска кофа веднъж на два дни.
Очаквам Ви,положението е сериозно!
На 10.12.2003 обаче Софийска община с Решение №1по Протокол №4 прави следните промени - намалява такса смет от 18 на 10 промила за нежилищни имоти,и вдига от 4.8 на 9 промила!!! допълнителната стойност към таксата за кофата и така става ако имотът ти е с балансова стойност 55000 лв.-880лв.,докато ако плащаш по общия ред стойността е 550лв.Пак е ужасно,но по-малко!
От 1.01.2004 чл.65 ал.1 от ЗМДТ ОТПАДА.!
Имайте предвид,че магазина ми изхвърля боклук по малко от едно домакинство!
Пуснах молба до данъчния отдел за анулиране на подадената декларация и отказът ми от кофата.Първо ми отказаха,после като казах на юриста,че чл.65 е отпаднал и че са се променили драстично условията по таксуването.Юриста каза,че ще пита до Главно данъчно за отговор та сега трябва да чакам 1 месец за отговор.Да не говорим,че още не са качени декларациите по компютрите и можеше ако имаше нормалност веднага да се реше моето положение.Плащането на такса смет започва от 1 февруари.
Моля Ви за вашите съвети.Фирмата ми е на ръба на оцеляването.Някой явно прави яки гуши с тези такси смет.Да не говорим,че критерия балансова стойност за определяне на такса смет е направо абсурден.Повтарям ние изхвърляме една малка домакинска кофа веднъж на два дни.
Очаквам Ви,положението е сериозно!
- ужасен
Re: такса смет-Софийскитебщинари ни прееб**а отново
Много се радвам, че някой поставя този въпрос, но за съжаление не мога нищо да отговоря. Фирмата ни е в същото положение. Като пускахме деклараците едвам ни ги приеха със зор, като данъчните ни уверяваха, че е по-добре да пуснем декларации, защото не се знаело СОС какво решение ще вземе, но отново сме....
- marsidi
- Потребител
- Мнения: 153
- Регистриран на: 01 Юли 2003, 17:45
Re: такса смет-Софийските общинари ни прееб**а отново
Какво ще правите,така ли ще се оставите?
- ужасен
Re: такса смет-Софийските общинари ни прееб**а отново
Златният боклук на София
(в.СЕГА) - 2004/1/13
--------------------------------------------------------------------------------
Нито бившите зам.-кметове Борис Спиров и Ерхард Матеевич, които по различно време са били председатели на комисията за избор на концесионер по чистотата в София, нито настоящият зам.-кмет по екологията Милор Михайлов знаят къде са изчезнали договорите с "Волф", "Дитц" и "Чистота-София".
Търсих документацията в управление "Екология", в управление "Търгове" и в столичния инспекторат, но не я намерих, не мога да кажа защо", обясни пред "Сега" Милор Михайлов. Той поискал от секретаря на общината Росен Желязков да потърси в архива на общината. "Не ми се вярва документите да са загубени или нарочно преместени. Трябва да ги издирим, защото иначе комисията по проверка на концесиите не може да си свърши работата", поясни Михайлов. "Със сигурност документите не са в архива", каза пред столичен вестник вчера Росен Желязков.
Ако документацията не се намери, не е ясно как временната комисия за анализ на концесионните договори към СОС ще си свърши работата. Фирмите концесионери нямат интерес да предоставят договорите. Така единственият начин да се разбере кое как се е случвало е от доклада на фондация "Аксес", публикуван през ноември 2003 г. Но и нейните експерти се оплакаха, че концесионерите не са им дали всички изискани документи. Така че пълна информация няма. Все пак дори най-елементарните сметки показват, че боклукът на София е направо златен.
Доклад на "Аксес" сочи, че от 1999 г. до края на 2002 г. от общината към сметките на "Волф", "Дитц" и "Чистота-София" са изтекли 195 085 362 лв. За 1999 г. на концесионерите са платени 26 млн. лв., за 2000 г. - 39 млн., за 2001 - 48 млн., за 2002 - 61 млн. За миналата година общинарите гласуваха 52 млн. лв. за чистота. Догодина трите фирми трябва да получат с 20 млн. повече - 73 млн. лв.
Една от особеностите на договорите е, че на фирмите се плаща на база брой извозени кофи, почистени улици и използвана техника. И че общината изцяло се доверява на отчета на "Волф", "Дитц" и "Чистота" - на практика тя няма възможност да провери дали те не надписват сметките. А съмненията за това са съвсем основателни. От доклада на работната група към "Аксес" става ясно, че след подписването на концесионните договори
цената за извозването на кофи за боклук скача драстично
http://www.online.bg/S3.asp?media=4&art ... yKeyWords=смет&myuser=&bkground=&CDLANG=BG
(в.СЕГА) - 2004/1/13
--------------------------------------------------------------------------------
Нито бившите зам.-кметове Борис Спиров и Ерхард Матеевич, които по различно време са били председатели на комисията за избор на концесионер по чистотата в София, нито настоящият зам.-кмет по екологията Милор Михайлов знаят къде са изчезнали договорите с "Волф", "Дитц" и "Чистота-София".
Търсих документацията в управление "Екология", в управление "Търгове" и в столичния инспекторат, но не я намерих, не мога да кажа защо", обясни пред "Сега" Милор Михайлов. Той поискал от секретаря на общината Росен Желязков да потърси в архива на общината. "Не ми се вярва документите да са загубени или нарочно преместени. Трябва да ги издирим, защото иначе комисията по проверка на концесиите не може да си свърши работата", поясни Михайлов. "Със сигурност документите не са в архива", каза пред столичен вестник вчера Росен Желязков.
Ако документацията не се намери, не е ясно как временната комисия за анализ на концесионните договори към СОС ще си свърши работата. Фирмите концесионери нямат интерес да предоставят договорите. Така единственият начин да се разбере кое как се е случвало е от доклада на фондация "Аксес", публикуван през ноември 2003 г. Но и нейните експерти се оплакаха, че концесионерите не са им дали всички изискани документи. Така че пълна информация няма. Все пак дори най-елементарните сметки показват, че боклукът на София е направо златен.
Доклад на "Аксес" сочи, че от 1999 г. до края на 2002 г. от общината към сметките на "Волф", "Дитц" и "Чистота-София" са изтекли 195 085 362 лв. За 1999 г. на концесионерите са платени 26 млн. лв., за 2000 г. - 39 млн., за 2001 - 48 млн., за 2002 - 61 млн. За миналата година общинарите гласуваха 52 млн. лв. за чистота. Догодина трите фирми трябва да получат с 20 млн. повече - 73 млн. лв.
Една от особеностите на договорите е, че на фирмите се плаща на база брой извозени кофи, почистени улици и използвана техника. И че общината изцяло се доверява на отчета на "Волф", "Дитц" и "Чистота" - на практика тя няма възможност да провери дали те не надписват сметките. А съмненията за това са съвсем основателни. От доклада на работната група към "Аксес" става ясно, че след подписването на концесионните договори
цената за извозването на кофи за боклук скача драстично
http://www.online.bg/S3.asp?media=4&art ... yKeyWords=смет&myuser=&bkground=&CDLANG=BG
- @2@
Re: такса смет-Софийските общинари ни прееб**а отново
Отново поставям въпроса дали дружествата по чистота в София трябва да почистват зелените площи между блоковете и градинките - според мен - да.
Ако не почистят какво следва - неустойки - може ли всеки да търси неустойко поради неизпълнение на договора за почистване на града. Нали ние си плащаметаксите в срок, а не получаваме насрещна престация.
Ако не почистят какво следва - неустойки - може ли всеки да търси неустойко поради неизпълнение на договора за почистване на града. Нали ние си плащаметаксите в срок, а не получаваме насрещна престация.
- прочел
10 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта