- Дата и час: 27 Ное 2024, 01:28 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
19 мнения
• Страница 1 от 1
Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Здравейте,
Имам следния въпрос: Имам акт от 11.01.09 г. за управление на МПС с изтекла ГО по чл.315 ал.1 и ми взеха талона. В последствие си направих ГО на 17.01.09 г. За възражение и т.н. не става въпрос, каквото съм си дробил ще си го сърбам. Въпроса ми е сега има ли някакъв проблем да си карам колата докато ми пристигне наказателното постановление и следващите 30 дни които имам за доброволно плащане на глобата която ще ми определят в него?
Имам следния въпрос: Имам акт от 11.01.09 г. за управление на МПС с изтекла ГО по чл.315 ал.1 и ми взеха талона. В последствие си направих ГО на 17.01.09 г. За възражение и т.н. не става въпрос, каквото съм си дробил ще си го сърбам. Въпроса ми е сега има ли някакъв проблем да си карам колата докато ми пристигне наказателното постановление и следващите 30 дни които имам за доброволно плащане на глобата която ще ми определят в него?
- niki_nins
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 20 Яну 2009, 13:36
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Можеш да си управляваш спокойно МПС с АУАН един месец. Акта замества контролния талон един месец. С наказателното постановление след като ти бъде връчено също можеш да управляваш още един месец .Контролния талон ще ти го върнат когато си заплатиш глобата.
- dimichev
- Младши потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 24 Окт 2008, 12:49
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Благодаря за консултацията.
- niki_nins
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 20 Яну 2009, 13:36
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
А какъв е срокът за издаване на НП? Дъщеря ми има акт от м. май 2008г и още няма НП за пов. скорост.Всеки месец й удъпжават срока на акта.
- ivan33
- Потребител
- Мнения: 158
- Регистриран на: 13 Дек 2006, 20:35
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Срокът за издаване на НП е един месец (чл. 52 от ЗАНН) ivan33.
Не се сещам как този срок може да бъде удължаван "всеки месец". Моля дайте допълнителна информация! Какво искате да кажете с това? Как разбирате вие (или дъщеря ви) че "срока е удължен"?
Не се сещам как този срок може да бъде удължаван "всеки месец". Моля дайте допълнителна информация! Какво искате да кажете с това? Как разбирате вие (или дъщеря ви) че "срока е удължен"?
- plamen_penev
- Активен потребител
- Мнения: 1388
- Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
всеки месец презаверяват акта на дъщеря му.
...И те така...
-
law_master - Активен потребител
- Мнения: 1153
- Регистриран на: 20 Дек 2007, 00:03
- Местоположение: Chicago
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
plamen_penev написа: Срокът за издаване на НП е един месец (чл. 52 от ЗАНН)
Всъщност шестмесечен е.
ЗАНН написа: Чл. 34. (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 12 от 1996 г.) Образуваното административнонаказателно производство се прекратява, ако не е издадено наказателно постановление в шестмесечен срок от съставянето на акта.
Едномесечният е инструктивен. Т.е. неспазването му не води до никакви процедурни тежести за административнонаказващия орган, щом го е издал в шестмесечния срок от съставянето на АУАН-а. Питащият може да си кара спокойно колата с АУАН-а и да прескача всеки месец да му го "презаверяват" в КАТ, пък най-вероятно на шестия месец при поредното прескачане ще му връчат и НП-то.
- Quicksilver
- Потребител
- Мнения: 126
- Регистриран на: 09 Яну 2008, 19:42
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Лично на мен текста на чл. 52 от ЗАНН ми се вижда да е в достатъчно императивна форма и наистина съм озадачен от посочения от Quicksilver чл. 34 ал. 3 от ЗАНН.
Възниква въпросът: доколкото НП е ИАА, то кога възниква възможността неиздаването му да бъде атакувано в съда като мълчалив отказ по АПК? Моля някой с опит да го дискутира.
Възниква въпросът: доколкото НП е ИАА, то кога възниква възможността неиздаването му да бъде атакувано в съда като мълчалив отказ по АПК? Моля някой с опит да го дискутира.
- plamen_penev
- Активен потребител
- Мнения: 1388
- Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Нито е индивидуален, нито е общ, нито е нормативен, нито е административен тоя акт. НП е акт на правораздаване, осъществявано обаче от АО. АУАН-а (както и личи от името му) е АА, с който се установява извършено адм. нарушение. НП е актът, който реализира адм. отговорност но виновното ФЛ, респ. ЮЛ по чл. 83 ЗАНН.
Като няма постановено НП, няма и адм. отговорност. АУАН без НП e като оръжие без амуниции. Само въз основа на АУАН-а не могат да се породят никакви неблагоприятни правни последици в сферата на лицето, посочено като извършител на деянието в АУАН-а. Ето защо да се оспорва неиздаването на НП под предлог, че е налице мълчалив отказ за издаване на АА, е юридическа безсмислица. Липсва правният интерес от такава жалба. Оспорващият имплицитно заявява: "Моля, признайте ме за невиновен". Само че законът вече го признал за невиновен въз основа на презумцията за невиновност - щом няма влязло в сила НП, установяващо виновността, или съществува процесуална пречка за неговото издаване, значи презумцията не е оборена и деецът е невиновен. Не издавайки НП, административнонаказващият орган все едно се е съгласил, че няма извършено адм. нарушение. Последиците са същите, каквито биха били и ако АНО издаде нарочен акт (мотивирана резолюция), с който изрично отрече, че няма адм. нарушение. Нещо повече. Ако талонът е отнет въз основа на АУАН-а и няма въобще издадено НП или то е издадено след изтичането на 6-месечният срок, шофьорът може, а КАТ е длъжен да му върне талона. И ако КАТ не сторят това, шофьорът е оправомощен да предяви иск пред Адм. съд, с който да иска съдът да постанови решение, с което да задължи КАТ да върнат иззетия талон, чието изземване в случая се явява неправомерно, защото изземването му по същество представлява ПАМ, целяща да обезпечи изпълнението на наложено впоследствие адм. наказание заради извършено адм. нарушение. А тъй като няма НП, то няма и адм. нарушение. Ако след изтичането на 6-месечният срок АНО издаде НП, то ще бъде нищожно поради противоречие с административнопроцедурните правила за издаването му - след изтичането на преклузивния срок, който прекратява правомощията на АНО да постанови валидно НП. Позоваването на нищожността е безсрочно и може да се осъществи чрез възражение в процеса пред Адм. съд за връщане на незаконно иззетия талон. Шофьорът има също право да претендира и вреди, породени от незаконното му изземване на талона. Искането може да се съедини с това за връщане на талона пред пред Адм. съд - чл. 203, 204 и сл. от АПК.
Като няма постановено НП, няма и адм. отговорност. АУАН без НП e като оръжие без амуниции. Само въз основа на АУАН-а не могат да се породят никакви неблагоприятни правни последици в сферата на лицето, посочено като извършител на деянието в АУАН-а. Ето защо да се оспорва неиздаването на НП под предлог, че е налице мълчалив отказ за издаване на АА, е юридическа безсмислица. Липсва правният интерес от такава жалба. Оспорващият имплицитно заявява: "Моля, признайте ме за невиновен". Само че законът вече го признал за невиновен въз основа на презумцията за невиновност - щом няма влязло в сила НП, установяващо виновността, или съществува процесуална пречка за неговото издаване, значи презумцията не е оборена и деецът е невиновен. Не издавайки НП, административнонаказващият орган все едно се е съгласил, че няма извършено адм. нарушение. Последиците са същите, каквито биха били и ако АНО издаде нарочен акт (мотивирана резолюция), с който изрично отрече, че няма адм. нарушение. Нещо повече. Ако талонът е отнет въз основа на АУАН-а и няма въобще издадено НП или то е издадено след изтичането на 6-месечният срок, шофьорът може, а КАТ е длъжен да му върне талона. И ако КАТ не сторят това, шофьорът е оправомощен да предяви иск пред Адм. съд, с който да иска съдът да постанови решение, с което да задължи КАТ да върнат иззетия талон, чието изземване в случая се явява неправомерно, защото изземването му по същество представлява ПАМ, целяща да обезпечи изпълнението на наложено впоследствие адм. наказание заради извършено адм. нарушение. А тъй като няма НП, то няма и адм. нарушение. Ако след изтичането на 6-месечният срок АНО издаде НП, то ще бъде нищожно поради противоречие с административнопроцедурните правила за издаването му - след изтичането на преклузивния срок, който прекратява правомощията на АНО да постанови валидно НП. Позоваването на нищожността е безсрочно и може да се осъществи чрез възражение в процеса пред Адм. съд за връщане на незаконно иззетия талон. Шофьорът има също право да претендира и вреди, породени от незаконното му изземване на талона. Искането може да се съедини с това за връщане на талона пред пред Адм. съд - чл. 203, 204 и сл. от АПК.
- Quicksilver
- Потребител
- Мнения: 126
- Регистриран на: 09 Яну 2008, 19:42
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Благодаря Quicksilver!
Все пак у мен остават някои съмнения. Имам предвид, че АУАН-а замества отнетите документи, но не за 6, а за 1 месец, след което влиза в сила процедурата по обжалване в съда със съответните последици. Тук не става изобщо дума за презумпцията за невинност! Факта на отнемане на документите е по-скоро презумция за виновност. Това с "преподписването" в КАТ ми се струва малко измислено... или се лъжа?
Все пак у мен остават някои съмнения. Имам предвид, че АУАН-а замества отнетите документи, но не за 6, а за 1 месец, след което влиза в сила процедурата по обжалване в съда със съответните последици. Тук не става изобщо дума за презумпцията за невинност! Факта на отнемане на документите е по-скоро презумция за виновност. Това с "преподписването" в КАТ ми се струва малко измислено... или се лъжа?
- plamen_penev
- Активен потребител
- Мнения: 1388
- Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Презаверяването на АУАН-а е предвидено от КАТ като да бъде уж в полза на шофьора.
Едномесечният срок, в който АУАН-а замества контролния талон, предвиден в чл. 157 ЗДвП, е с такава продължителност, защото е синхронизиран с цитирания от вас инструктивен 1-месечен срок по ЗАНН за издаването на НП. Но понеже АО не се съобразява с тази законова разпоредба, това не трябва да вреди по никакъв начин на шофьора. Затова, ако той продължава да управлява автомобила след изтичането на 1-месечния срок и при липсата на издадено НП, той не подлежи на санкция. Но за патрулиращия полицай е от значение формалността изтекъл ли е едномесечния срок от съставянето на АУАН-а. Ако е изтекъл, на шофьора ще бъде съставен нов АУАН за извършено уж друго адм. нарушение. Друг е въпросът, че полицаят може да се обади по радиостанцията си и да провери дали по еди кой си АУАН има издадено вече НП и ако няма или пък има, но все още не е влязло в сила - да не съставя друг АУАН. Дали пък въобще полицията е изградила такава система за проверка си е техен проблем, но той рефлектира и в/у други. Затова от кАТ са измислили презаверяването на АУАН-а (то и НП го презаверяват, ако впоследствие някой го жали - до приключването на съдебното производство). И презаверен, и непрезаверен АУАН от юридическа гледна точка за мене е без значение, но на практика човек ще си има разправии с катаджиите, ако кара с непрезаверен АУАН. По-интересното е, ако карате с непрезаверен АУАН, съставят ви поради тази причина нов АУАН, а по първия АУАН АО се произнесе, че не сте виновен или пък ви признае за виновен, но вие жалите в съда и той отмени НП. Междувременно ви издават и НП по втория АУАН. Какво правим тогава? Според мен второто НП е незаконосъобразно и може да се жали, респ. да се иска неговата отмяна, ако е влязло в сила. Основание - оправдаване по първото НП, което се явява преюдициално за второто - т.е. условие за издавеното на второто. Само ако си виновен по първото, можеш да бъдеш виновен и по второто. Не и обратно.
Още по-интересно става, ако адм. производство по първото адм. нарушение приключи с влязло в сила НП. Тогава, на пръв поглед, шофьорът пряко ще е нарушил разпоредбата на чл. 157, ал. 6 ЗДвП, като е шофирал един месец след съставянето му на първия АУАН. От една страна, АО трябва да се произнесе в 1-месечния инструктивен срок, но дори и да не го направи, ако все пак се вмести в 6-месечния преклузивен срок, НП ще бъде законосъобразно (разбира се, ако не страда от други пороци). И сега се пита по хамлетовски да бъде или да не бъде санкциониран шофьорът, който не си е "презаверил" в КАТ АУАН-а след изтичането на единия месец за разлика от шофьорът, който е направил такава "презаверка", и двамата чакайки да им бъде издадено НП, респ. мотивираната резолюция, че не са виновни? Тези т. нар. "презаверки" са си полицейски нововъведения, нямащи никаква нормативна опора. На нито един от двамата шофьори не трябва да бъде съставян нов АУАН и издавано въз основа на него НП. Според мен разпоредбата на чл. 157, ал. 6 ЗДвП трябва да бъде тълкувана корективно в смисъл, че съставеният АУАН заменя контролния талон до издаването на НП. Защото едва с издаването на НП може да възникне адм. отг. на шофьора. А тя ще възникне, когато НП влезе в сила - 7-дневен срок от връчването му, ако не е обжалвано, а ако е - след влизане в сила на съд. акт. Незаконосъобразно ще бъде поведението на шофьора само ако след издаването на НП, той продължава да си служи с АУАН-а. Чл. 157, ал. 8 ЗДвП го задължава вместо това да си служи с НП, което в едномесечен срок от влизането в сила на НП, респ. съд акт, потвърждаващ го, замества талона. Но го замества само тогава, когато шофьорът е признат за виновен. Целта на закона е даде 1-месечен срок на нарушителя, в който той може да шофира, докато си плати в същия срок глобата. Ако му е отнето правото да управлява МПС и НП влезе в сила преди този 1 месец, то шофьорът очевидно няма да има право да шофира до остатъка на месеца.
Едномесечният срок, в който АУАН-а замества контролния талон, предвиден в чл. 157 ЗДвП, е с такава продължителност, защото е синхронизиран с цитирания от вас инструктивен 1-месечен срок по ЗАНН за издаването на НП. Но понеже АО не се съобразява с тази законова разпоредба, това не трябва да вреди по никакъв начин на шофьора. Затова, ако той продължава да управлява автомобила след изтичането на 1-месечния срок и при липсата на издадено НП, той не подлежи на санкция. Но за патрулиращия полицай е от значение формалността изтекъл ли е едномесечния срок от съставянето на АУАН-а. Ако е изтекъл, на шофьора ще бъде съставен нов АУАН за извършено уж друго адм. нарушение. Друг е въпросът, че полицаят може да се обади по радиостанцията си и да провери дали по еди кой си АУАН има издадено вече НП и ако няма или пък има, но все още не е влязло в сила - да не съставя друг АУАН. Дали пък въобще полицията е изградила такава система за проверка си е техен проблем, но той рефлектира и в/у други. Затова от кАТ са измислили презаверяването на АУАН-а (то и НП го презаверяват, ако впоследствие някой го жали - до приключването на съдебното производство). И презаверен, и непрезаверен АУАН от юридическа гледна точка за мене е без значение, но на практика човек ще си има разправии с катаджиите, ако кара с непрезаверен АУАН. По-интересното е, ако карате с непрезаверен АУАН, съставят ви поради тази причина нов АУАН, а по първия АУАН АО се произнесе, че не сте виновен или пък ви признае за виновен, но вие жалите в съда и той отмени НП. Междувременно ви издават и НП по втория АУАН. Какво правим тогава? Според мен второто НП е незаконосъобразно и може да се жали, респ. да се иска неговата отмяна, ако е влязло в сила. Основание - оправдаване по първото НП, което се явява преюдициално за второто - т.е. условие за издавеното на второто. Само ако си виновен по първото, можеш да бъдеш виновен и по второто. Не и обратно.
Още по-интересно става, ако адм. производство по първото адм. нарушение приключи с влязло в сила НП. Тогава, на пръв поглед, шофьорът пряко ще е нарушил разпоредбата на чл. 157, ал. 6 ЗДвП, като е шофирал един месец след съставянето му на първия АУАН. От една страна, АО трябва да се произнесе в 1-месечния инструктивен срок, но дори и да не го направи, ако все пак се вмести в 6-месечния преклузивен срок, НП ще бъде законосъобразно (разбира се, ако не страда от други пороци). И сега се пита по хамлетовски да бъде или да не бъде санкциониран шофьорът, който не си е "презаверил" в КАТ АУАН-а след изтичането на единия месец за разлика от шофьорът, който е направил такава "презаверка", и двамата чакайки да им бъде издадено НП, респ. мотивираната резолюция, че не са виновни? Тези т. нар. "презаверки" са си полицейски нововъведения, нямащи никаква нормативна опора. На нито един от двамата шофьори не трябва да бъде съставян нов АУАН и издавано въз основа на него НП. Според мен разпоредбата на чл. 157, ал. 6 ЗДвП трябва да бъде тълкувана корективно в смисъл, че съставеният АУАН заменя контролния талон до издаването на НП. Защото едва с издаването на НП може да възникне адм. отг. на шофьора. А тя ще възникне, когато НП влезе в сила - 7-дневен срок от връчването му, ако не е обжалвано, а ако е - след влизане в сила на съд. акт. Незаконосъобразно ще бъде поведението на шофьора само ако след издаването на НП, той продължава да си служи с АУАН-а. Чл. 157, ал. 8 ЗДвП го задължава вместо това да си служи с НП, което в едномесечен срок от влизането в сила на НП, респ. съд акт, потвърждаващ го, замества талона. Но го замества само тогава, когато шофьорът е признат за виновен. Целта на закона е даде 1-месечен срок на нарушителя, в който той може да шофира, докато си плати в същия срок глобата. Ако му е отнето правото да управлява МПС и НП влезе в сила преди този 1 месец, то шофьорът очевидно няма да има право да шофира до остатъка на месеца.
- Quicksilver
- Потребител
- Мнения: 126
- Регистриран на: 09 Яну 2008, 19:42
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Благодаря, Quicksilver, за обстойния анализ!
Това ми напомня нещо... В нашата "юриспруденция" изглежда се използва нещо на което му казват: "дългогодишна практика". Преди време имах такъв случай: нося нещо в прокуратурата. Охранител иска да го види. Казвам му, че не му влиза в правата и задълженията на охранител... Скандала продължи с месеци... Та в него адм. ръководител на местната апелативна прокуратура в писмен текст заяви, че било нормална "дългогодишна практика" ... да се нарушава НПК. А в много от съдебните ми спорове с полицията полицейските юристи се позовават не на законите, както би следвало да бъде в една правова дуржава, а на някакви, често "много секретни" въртешноведомствени инструкции... Толкова секретни, че дори пред съда не ги представят, а разказват за тях! Губят делата, но май така се създава незаконосъобразената "дългогодишна практика" - с инстукции?
Тези т. нар. "презаверки" са си полицейски нововъведения, нямащи никаква нормативна опора.
Това ми напомня нещо... В нашата "юриспруденция" изглежда се използва нещо на което му казват: "дългогодишна практика". Преди време имах такъв случай: нося нещо в прокуратурата. Охранител иска да го види. Казвам му, че не му влиза в правата и задълженията на охранител... Скандала продължи с месеци... Та в него адм. ръководител на местната апелативна прокуратура в писмен текст заяви, че било нормална "дългогодишна практика" ... да се нарушава НПК. А в много от съдебните ми спорове с полицията полицейските юристи се позовават не на законите, както би следвало да бъде в една правова дуржава, а на някакви, често "много секретни" въртешноведомствени инструкции... Толкова секретни, че дори пред съда не ги представят, а разказват за тях! Губят делата, но май така се създава незаконосъобразената "дългогодишна практика" - с инстукции?
- plamen_penev
- Активен потребител
- Мнения: 1388
- Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Здравейте,
Благодаря Ви много за изчерпателните отговори -изключително са ми полезни!Въобще интересна дискусия се е получила и аз наистина съжалявам, че отдавна не съм имал възможност да вляза във форума.
Да , точно такъв е случаят на дъщеря ми ! Всеки месец ме кара да се редя на опашка пред единственото гише на КАТ, работещо едва 2ч. дневно, за да й презаверявам АУАН. И т.к. последните месеци нямам такава възможност, то тя помолила за тази услуга неин познат, вследствие на което има развитие на случая. Познатият от своя страна, за да не се реди на опашка, дал акта на познат негов полицай, който "щял да уреди нещата". Интересно обаче как. Полицаят щял да плати с негови пари глобата по НП, а дъщеря ми след това трябва да му ги върне. Без даже да е видяла НП , нито размера на глобата, нито да е упражнила правото си на обжалване..
Това /процедурата по обявяване и обжалване /очевидно също е установена практика.
Що се отнася до секретните инструкции на МВР, не се учудвам. Аз отдавна съм писал на други места, че у нас никоя администрация не работи по закон.Затова не сме никаква правова държава и халът ни е този. Всички те си имат вътрешноведомствени указания по които работят. А указанията са в посока как да се прилага закона, така че законните ни права да си останат само в закона -на книга.Та самият министър Ники Василев още след встъпването си в длъжност се провикна така , че и по ТВ се чу:" Ама те въобще не работят по закон , а по указания. " Какво да говорим повече.
Оше веднаж Ви благодаря и желая успех!
Благодаря Ви много за изчерпателните отговори -изключително са ми полезни!Въобще интересна дискусия се е получила и аз наистина съжалявам, че отдавна не съм имал възможност да вляза във форума.
Да , точно такъв е случаят на дъщеря ми ! Всеки месец ме кара да се редя на опашка пред единственото гише на КАТ, работещо едва 2ч. дневно, за да й презаверявам АУАН. И т.к. последните месеци нямам такава възможност, то тя помолила за тази услуга неин познат, вследствие на което има развитие на случая. Познатият от своя страна, за да не се реди на опашка, дал акта на познат негов полицай, който "щял да уреди нещата". Интересно обаче как. Полицаят щял да плати с негови пари глобата по НП, а дъщеря ми след това трябва да му ги върне. Без даже да е видяла НП , нито размера на глобата, нито да е упражнила правото си на обжалване..
Това /процедурата по обявяване и обжалване /очевидно също е установена практика.
Що се отнася до секретните инструкции на МВР, не се учудвам. Аз отдавна съм писал на други места, че у нас никоя администрация не работи по закон.Затова не сме никаква правова държава и халът ни е този. Всички те си имат вътрешноведомствени указания по които работят. А указанията са в посока как да се прилага закона, така че законните ни права да си останат само в закона -на книга.Та самият министър Ники Василев още след встъпването си в длъжност се провикна така , че и по ТВ се чу:" Ама те въобще не работят по закон , а по указания. " Какво да говорим повече.
Оше веднаж Ви благодаря и желая успех!
- ivan33
- Потребител
- Мнения: 158
- Регистриран на: 13 Дек 2006, 20:35
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Здравейте !
След полезните съвети, които ми дадохте, просто не мога да не Ви запозная с развитието на случая.
АУАН от 31.05.08г.вече е заверяван пет пъти , като срокът на последната заверка бе до 31.03.09г.!Тъй като и 6м срок изтече ,без да е съобщено НП, на 30.03 09г. отидохме в КАТ за да подадем молба да й върнат талона .
Случи се обаче точно това, което предположихте- връчиха НП за 100лв.глоба . В момента тече срока за обжалване , а се чудя дали си струва разправията за кирливите им сто лева .Ако НП беше издадено след шестмесечния срок , разбирам -то е нищожно .
Но то е с дата 26.06.08г.- тоест издадено в едномесечния срок. Затова съм бесен ! При пет заверки не можаха ли да ни уведомят за това НП . И до кога щяха да се гаврят с нас и да ни принуждават да висим по опашките и си губим времето , ако не бяхме си поискали талона обратно? До безкрайност ли? Затова търся пороците му.
Подписано е от н-к сектор ПП-КАТ, упълномощен с МЗ№Із-189/08.02.07г.-раздел ІІ, затова, че е управлявала с превишена скорост и е нарушила чл.21 ал.1 от ЗДП / още не съм го отворил да видя точния текст/. Издадено е на основание чл.53 от ЗАНН и по чл.182ал.1 т.3 предл.1 от ЗДвП. И отдолу на осн. н-ба №І-1959 на МВР й отнемат 3 точки и с ръка е написан нечетливо някакъв член 157 или 197 ал.3 от ЗДвП. Във АУАН е вписан вярно адреса на дъщеря ми , като е съкратено името на града. В НП адресът е вписан грещно -вместо нашия град е вписан областния./И си мисля това пък дали не е умишлено с оглед обявяването му/.Отдолу в разписката номерът на НП е изписан по друг начин -пред номера е поставено числото 1500. Примерно НП е №11111, а в разписката е 1500--11111.
От тук и въпроса ми : 1. Има ли срок за обявяване на това НП , защото ако не е обявено в срок то си е нарушение на адм. процедура.
2. Какви доказателства мога да изискам да представят за така установеното нарушение.
Въобще бих се радвал да споделите опит с обжалването на такива НП, за да взема решение за себе си струва ли си за 100лв. да се хабя. От друга страна,
ако всички си траем и си плащаме безропотно, то тук сто лева , там 200 и до къде ще я докараме? Те самите ни карат да нарушаваме закона-близо година да караш без КТ, при положение , че АНО е издал НП в 1м. срок!?!
Благодаря предварително! Желая Ви спорен ден!
След полезните съвети, които ми дадохте, просто не мога да не Ви запозная с развитието на случая.
АУАН от 31.05.08г.вече е заверяван пет пъти , като срокът на последната заверка бе до 31.03.09г.!Тъй като и 6м срок изтече ,без да е съобщено НП, на 30.03 09г. отидохме в КАТ за да подадем молба да й върнат талона .
Случи се обаче точно това, което предположихте- връчиха НП за 100лв.глоба . В момента тече срока за обжалване , а се чудя дали си струва разправията за кирливите им сто лева .Ако НП беше издадено след шестмесечния срок , разбирам -то е нищожно .
Но то е с дата 26.06.08г.- тоест издадено в едномесечния срок. Затова съм бесен ! При пет заверки не можаха ли да ни уведомят за това НП . И до кога щяха да се гаврят с нас и да ни принуждават да висим по опашките и си губим времето , ако не бяхме си поискали талона обратно? До безкрайност ли? Затова търся пороците му.
Подписано е от н-к сектор ПП-КАТ, упълномощен с МЗ№Із-189/08.02.07г.-раздел ІІ, затова, че е управлявала с превишена скорост и е нарушила чл.21 ал.1 от ЗДП / още не съм го отворил да видя точния текст/. Издадено е на основание чл.53 от ЗАНН и по чл.182ал.1 т.3 предл.1 от ЗДвП. И отдолу на осн. н-ба №І-1959 на МВР й отнемат 3 точки и с ръка е написан нечетливо някакъв член 157 или 197 ал.3 от ЗДвП. Във АУАН е вписан вярно адреса на дъщеря ми , като е съкратено името на града. В НП адресът е вписан грещно -вместо нашия град е вписан областния./И си мисля това пък дали не е умишлено с оглед обявяването му/.Отдолу в разписката номерът на НП е изписан по друг начин -пред номера е поставено числото 1500. Примерно НП е №11111, а в разписката е 1500--11111.
От тук и въпроса ми : 1. Има ли срок за обявяване на това НП , защото ако не е обявено в срок то си е нарушение на адм. процедура.
2. Какви доказателства мога да изискам да представят за така установеното нарушение.
Въобще бих се радвал да споделите опит с обжалването на такива НП, за да взема решение за себе си струва ли си за 100лв. да се хабя. От друга страна,
ако всички си траем и си плащаме безропотно, то тук сто лева , там 200 и до къде ще я докараме? Те самите ни карат да нарушаваме закона-близо година да караш без КТ, при положение , че АНО е издал НП в 1м. срок!?!
Благодаря предварително! Желая Ви спорен ден!
- ivan33
- Потребител
- Мнения: 158
- Регистриран на: 13 Дек 2006, 20:35
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Доколкото мога да съобразя, ivan33, предвид разясненията на Quicksilver, вашият случай е много сложен, но не безнадежден. По скоро тук въпросът не е "струва ли си", защото винаги си струва да заявиш законовите си права, а наистина ли дъщеря ви е карала с превишена скорост и нарушила по този начин закона. Лично аз, когато наскоро ме ловнаха да карам със 70 при ограничение 60 - просто си платих глобата и вече внимавам...
- plamen_penev
- Активен потребител
- Мнения: 1388
- Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Да , Пеннев ! Абсолютно сте прав! Дъщеря ми действително е карала с такава скорост- поне така е показалрадара. Подробности не знам. Може и това да е било показание за друга кола, както тука във форума се изразяват подобни съмнения. И аз клоня към товая решение - да си плати глобата,за да й е за урок.
Тя, впрочем е много дисциплиниран водач - има зад гърба си над 50х.км и това й е първи акт и за пръв път и отнемат контр. точки. От друга страна си мисля, че е могло да се случи нещо по-лошо, дори непоправимо и съм благодарен ,че се е разминало само с глоба .Преди няколко години точно на това място загинаха четири деца!
Въпросът не е в глобата , въпросът е защо , ако НП не е писано със задна дата и действително е 26.06.08г. карат хората във студ и пек да им висят по опашките, за заверка.Сякаш им доставя удоволствие да се гаврят с нас. Както с оня престъпен закон за смяна на табелите, заради който спяхме пред КАТ. Всичко това е да пари!Както тогава вземаха , за да Те уредят и да не чакаш на опашки, така и в тоя случай . Дате принудят да предложиш. Това, /да ти създават трудности, за да те принудят да дадеш и скъсат акта/ е добре позната схема на корупция в абсолютно всяка българска администрация. Затова нищо не може да се уреди от първи път. Затова и номерата в НП са различни- очевидно имат два акта с различно съдържание.
Това е което ме прави бесен! Че корупцията в БГ се генерира от самите закони , или по-точно от начина на прилагането им по вътрешноведомствени указания, инструкции и т. н. До степен , че се е превърнала във форма на управление.
Тя, впрочем е много дисциплиниран водач - има зад гърба си над 50х.км и това й е първи акт и за пръв път и отнемат контр. точки. От друга страна си мисля, че е могло да се случи нещо по-лошо, дори непоправимо и съм благодарен ,че се е разминало само с глоба .Преди няколко години точно на това място загинаха четири деца!
Въпросът не е в глобата , въпросът е защо , ако НП не е писано със задна дата и действително е 26.06.08г. карат хората във студ и пек да им висят по опашките, за заверка.Сякаш им доставя удоволствие да се гаврят с нас. Както с оня престъпен закон за смяна на табелите, заради който спяхме пред КАТ. Всичко това е да пари!Както тогава вземаха , за да Те уредят и да не чакаш на опашки, така и в тоя случай . Дате принудят да предложиш. Това, /да ти създават трудности, за да те принудят да дадеш и скъсат акта/ е добре позната схема на корупция в абсолютно всяка българска администрация. Затова нищо не може да се уреди от първи път. Затова и номерата в НП са различни- очевидно имат два акта с различно съдържание.
Това е което ме прави бесен! Че корупцията в БГ се генерира от самите закони , или по-точно от начина на прилагането им по вътрешноведомствени указания, инструкции и т. н. До степен , че се е превърнала във форма на управление.
- ivan33
- Потребител
- Мнения: 158
- Регистриран на: 13 Дек 2006, 20:35
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
ivan33 каза:
Както с оня престъпен закон за смяна на табелите, заради който спяхме пред КАТ. Всичко това е да пари!Както тогава вземаха , за да Те уредят и да не чакаш на опашки, така и в тоя случай . Дате принудят да предложиш.
Историята с табелите, господин ivan33 е дори още по-смешна! Защото това дори не беше и закон, а обикновена министерска наредба, издадена в противоречие със Закона за движение по пътищата! Имаше хора, които атакуваха тази наредба в съда. Следих това дело, но да не го преразказвам сега тук. Който иска може да си го прочете във ВАС. Ще кажа само, че в този казус, за разлика от други с не толкова много зсегнати данъкоплатци, съдът не се оказа на висота. И ще добавя, че това едва ли щеше да е така, ако вместо да висите по опашките пред КАТ и да пълните гуши, плащайки за нещо, за което ВЕЧЕ сте си платили, ако вместо това, казвам, 1 милион шофьори бяха запълнили бул. Александър Стамболийски, или поне 1/10 от тях, щеше поне да има полза от висенето ви/ни... Прочее, познавам хора, които не си смениха табелите. Спират ги, глобяват ги, те обжалват НП в съда и... познайте! Полицаите не могат да докажат в стандартна съдебна процедура, че старата табела е незаконосъобразна и съдът отменя наказнията! Български съдилища имам предвид! Не Страсбург!
Иначе напълно споделям подозренията ви... Струват ми се повече от логични. Изглежда доста странно това с неспазването на месечния срок... Но и Закона май не е много в ред? Ама така ще е докато си мълчим и си натискаме парцалите!
Поздравявам ви за решението ви да си платите глобата! Това е почтеното поведение в една правова държава - не онова - на полицейската бюрокрация!
- plamen_penev
- Активен потребител
- Мнения: 1388
- Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Едно нещо не мога да разбера наистина - това ми го каза един приятел, Мъртвият - умря при челен удар с автомобил - явно съдбата го е определила за пророк на собствената си съдба - как става така, ме питаше и ние дълго се чудехме с него - когато се харесват жени Рубенсов тип, всички жени стават в рамките на един кратък период Рубенсов тип (някои дори са от късния период на Рубенс), когато се харесват гризетки - веднага стават гризетки, когато има клъощаво-мания - има клъощаво-манийни жени и т.н.
Тоест като как природата (от която ние сме най-горния слой) се саморегулира.
И за да не е сексистко - когато се харесват мъже с едни пропорции - и т.н.
И отново се връщам на мисълта си - като как природата се саморегулира - имаме общество - то природа ли е - природа е - състои се от хора - хората се състоят от калций, фосфор - имат разбира се и мозък, който енергира биополето на съзнанието - непрекъснатият ни поток от клетъчно мислене и т.н.
Това е въпросът - как природата се саморегулира?
Еми много просто - чрез КАТ.
Има ли задръствания по улиците на Варна, Добрич, Плевен, Самоков - има - няма.
Има.
Защото - всеки българин е дошъл с коня си от време оно и т.н. Номадът си е номад - да ме извиняват българските ми корени; понякога бесовете се разбесняват на автоматична скорост.
Всеки българин иска, лелее собствен кон - разбирай кола.
И тук идва КАТ - а регистрирай колата, а номера, а на баба ти първите ЕсЕмЕс-и (има и такива баби вече - медецината напредва, напредва).
Да живее и просъществува КАТ - в сегашният си вид - колкото повече администрация и бюрокрация - толкова повече спасени деца, сгазени хора, премачкани тела.
Тоест като как природата (от която ние сме най-горния слой) се саморегулира.
И за да не е сексистко - когато се харесват мъже с едни пропорции - и т.н.
И отново се връщам на мисълта си - като как природата се саморегулира - имаме общество - то природа ли е - природа е - състои се от хора - хората се състоят от калций, фосфор - имат разбира се и мозък, който енергира биополето на съзнанието - непрекъснатият ни поток от клетъчно мислене и т.н.
Това е въпросът - как природата се саморегулира?
Еми много просто - чрез КАТ.
Има ли задръствания по улиците на Варна, Добрич, Плевен, Самоков - има - няма.
Има.
Защото - всеки българин е дошъл с коня си от време оно и т.н. Номадът си е номад - да ме извиняват българските ми корени; понякога бесовете се разбесняват на автоматична скорост.
Всеки българин иска, лелее собствен кон - разбирай кола.
И тук идва КАТ - а регистрирай колата, а номера, а на баба ти първите ЕсЕмЕс-и (има и такива баби вече - медецината напредва, напредва).
Да живее и просъществува КАТ - в сегашният си вид - колкото повече администрация и бюрокрация - толкова повече спасени деца, сгазени хора, премачкани тела.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5362
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Управление на МПС при наложен АКТ от КАТ
Прав сте г-н Пенев , че ставаше въпрос за наредба, а не за закон. Аз също тогава следях делата до някъде, но вече позабравих фактологията. Впрочем аз тогава не съм спал пред КАТ/ но много хора спаха/, защото бях между последните клиенти на КАТ. И знаете ли какво ми направи впечатление? Че след мен само колите на полицията още караха със старите си номера!?
- ivan33
- Потребител
- Мнения: 158
- Регистриран на: 13 Дек 2006, 20:35
19 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта