Страница 1 от 1

Проблеми при използването на фирмения печат

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 21:54
от c_welinowa
Здравейте, позачудих се дали тук и е мястото на темата, но хайде...

Запитването ми е следното - къде и как се урежда правно що е то фирмен печат и какво ако нямаме такъв.
Впросът ми е провокиран от измененията в Закона за счетоводството....има много "но" около това кога е необходимо поставянето на фирмен печат и кога можем да пропуснем да го направим.

Предварително благодаря на всички за помощта! Оказа се, че в документооборота това е сериозен проблем.

Re: Проблеми при използването на фирмения печат

МнениеПубликувано на: 22 Окт 2008, 11:15
от antri
Мислш, че по- нов указ няма.. Както е видимо, няма задължителни реквизити.. Ако ншкой намери по- нов акт, и на мен ми е интересно :roll:



УКАЗ No 612 ЗА ПЕЧАТИТЕ
(обн.,ДВ,бр.69 от 31 август 1965 г.; изм.,бр.26 от 1988 г., бр.11, 47 от 1998 г., бр.45 от 2002 г., бр.97 от 15 октомври 2002 г.)

Глава първа
........................................

Чл.4. Формата и съдържанието на обикновените печати и щемпели се установява от учрежденията, предприятията и организациите, които ги ползуват. Тези печати не могат да носят изображението на държавния герб.


Глава втора
.........................................

Чл.7. (1) Право на обикновени печати и щемпели имат всички учреждения, предприятия и организации, представляващи юридическа личност, и техните поделения, което удостоверяват висшестоящите им ведомства и организации или съответният районен съд.
(2) Физическите лица имат право да ползуват само щемпели.
Чл.8. Ръководителите на учрежденията, предприятията и организациите, които ползуват печати, със заповед определят длъжностните лица, които ги съхраняват и полагат, и документите, които се подпечатват с тях.
........................
Чл.10. Печатите се полагат върху оригинала на издаваните документи и писма само след подпис на съответните длъжностни лица.